De campagne, die de Week van de Mobiliteit traditioneel afsluit, vraagt dit jaar dus aandacht voor kindvriendelijke schoolomgevingen en -routes, waar groen en beweging maar ook ontmoeting en participatie een plaats krijgen. "Als we willen dat ouders en kinderen zich meer duurzaam verplaatsen naar school, moeten we naast een kindvriendelijke schoolomgeving ook de schoolroutes aanpakken", zegt Tom Dhollander van het Octopusplan. "Meer ouders zullen te voet of met de fiets gaan als ze de schoolroute als veilig beschouwen. We roepen lokale besturen op om de schoolroutes in kaart te brengen en stelselmatig de knelpunten op deze routes aan te pakken." Vandaag lanceert het Octopusplan voor het eerst ook de campagne 'High 5' voor het secundair onderwijs. "High 5 wil jongeren op een positieve manier stimuleren zich verantwoord te gedragen in het verkeer. De leerlingen van het secundair onderwijs begeleiden tijdens het schooljaar leuke verkeersacties op een nabijgelegen lagere school", klinkt het. (Belga)

De campagne, die de Week van de Mobiliteit traditioneel afsluit, vraagt dit jaar dus aandacht voor kindvriendelijke schoolomgevingen en -routes, waar groen en beweging maar ook ontmoeting en participatie een plaats krijgen. "Als we willen dat ouders en kinderen zich meer duurzaam verplaatsen naar school, moeten we naast een kindvriendelijke schoolomgeving ook de schoolroutes aanpakken", zegt Tom Dhollander van het Octopusplan. "Meer ouders zullen te voet of met de fiets gaan als ze de schoolroute als veilig beschouwen. We roepen lokale besturen op om de schoolroutes in kaart te brengen en stelselmatig de knelpunten op deze routes aan te pakken." Vandaag lanceert het Octopusplan voor het eerst ook de campagne 'High 5' voor het secundair onderwijs. "High 5 wil jongeren op een positieve manier stimuleren zich verantwoord te gedragen in het verkeer. De leerlingen van het secundair onderwijs begeleiden tijdens het schooljaar leuke verkeersacties op een nabijgelegen lagere school", klinkt het. (Belga)