Volgens Infrabel-woordvoerder Frédéric Petit tonen de recentste cijfers over de oorzaken van vertragingen (die betrekking hebben op de eerste tien maanden van 2016) een "enorme toename" aan vertragingen door derden. Het gaat dan om spoorlopers, persoonsaanrijdingen, bommeldingen of politie-interventies. De vertragingen door factoren binnen de NMBS of Infrabel zelf, zoals stroomstoringen, zijn het afgelopen jaar stabiel gebleven, zegt Petit. "Wat niet wegneemt dat we ook daar keihard aan moeten blijven werken. Voor de reizigers maakt het natuurlijk weinig uit wie de vertraging heeft veroorzaakt, dat weten wij ook." Petit benadrukt wel dat de vergelijking met 2015 niet helemaal opgaat. "De stiptheid moet op lange termijn worden bekeken. Je moet al terugkeren tot 2008 om nog cijfers boven de 90 procent te zien. 2015 was dus een buitengewoon goed jaar", besluit Petit. (Belga)

Volgens Infrabel-woordvoerder Frédéric Petit tonen de recentste cijfers over de oorzaken van vertragingen (die betrekking hebben op de eerste tien maanden van 2016) een "enorme toename" aan vertragingen door derden. Het gaat dan om spoorlopers, persoonsaanrijdingen, bommeldingen of politie-interventies. De vertragingen door factoren binnen de NMBS of Infrabel zelf, zoals stroomstoringen, zijn het afgelopen jaar stabiel gebleven, zegt Petit. "Wat niet wegneemt dat we ook daar keihard aan moeten blijven werken. Voor de reizigers maakt het natuurlijk weinig uit wie de vertraging heeft veroorzaakt, dat weten wij ook." Petit benadrukt wel dat de vergelijking met 2015 niet helemaal opgaat. "De stiptheid moet op lange termijn worden bekeken. Je moet al terugkeren tot 2008 om nog cijfers boven de 90 procent te zien. 2015 was dus een buitengewoon goed jaar", besluit Petit. (Belga)