De campagne liep dit jaar onder het thema 'maaklawaai.be'. Met het geluid van ratels en bellen trokken jongeren in verschillende Vlaamse en Waalse steden de actie op gang, een stevig signaal om blijvende aandacht te vragen voor armoedeziekten zoals lepra en tuberculose. Na enkele jaren van barkoude verkoopweekends was het zachte weer een warme welkom voor de vele vrijwillige verkopers. Volgens de eerste impressies van de verkoop, lijkt Damiaanactie een status quo te behouden met de vorige campagne van 2016. In een persbericht dankt Damiaanactie expliciet de talloze vrijwilligers voor hun inzet en enthousiasme en de bevolking voor haar blijvende steun in de strijd tegen lepra en tbc. (Belga)

De campagne liep dit jaar onder het thema 'maaklawaai.be'. Met het geluid van ratels en bellen trokken jongeren in verschillende Vlaamse en Waalse steden de actie op gang, een stevig signaal om blijvende aandacht te vragen voor armoedeziekten zoals lepra en tuberculose. Na enkele jaren van barkoude verkoopweekends was het zachte weer een warme welkom voor de vele vrijwillige verkopers. Volgens de eerste impressies van de verkoop, lijkt Damiaanactie een status quo te behouden met de vorige campagne van 2016. In een persbericht dankt Damiaanactie expliciet de talloze vrijwilligers voor hun inzet en enthousiasme en de bevolking voor haar blijvende steun in de strijd tegen lepra en tbc. (Belga)