Bij het ongeval kregen de vrachtwagenchauffeur en de kinderen op hetzelfde moment groen licht. Dat roept vragen op over de beslissing van de stad. Maar volgens de Antwerpse schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) is er een goede reden waarom de oude regeling weer werd bovengehaald. "Door de uitrij van de hulpdiensten van het Sint-Vincentiusziekenhuis bleek de oorspronkelijke lichtenregeling de beste en veiligste optie te zijn." In ruil worden autobestuurders nu met een speciaal verkeersbord aangemaand om op te letten bij het afslaan. Het ongeval legt ook andere pijnpunten in het Vlaamse mobiliteitsbeleid bloot, schrijft De Morgen. De recente veiligheidsbarometer van verkeersinstituut Vias liegt er niet om: het aantal verkeersdoden in Vlaanderen is de voorbije vijf jaar nauwelijks gedaald. Het aantal doden in de eerste helft van 2021 - 109 - is zelfs het hoogste sinds 2016. Bovendien blijken vrachtwagens en bestelwagens steeds vaker betrokken bij ongevallen. We slagen er dus niet in om de groeiende verkeersstromen in onze straten in goede banen te leiden. (Belga)

Bij het ongeval kregen de vrachtwagenchauffeur en de kinderen op hetzelfde moment groen licht. Dat roept vragen op over de beslissing van de stad. Maar volgens de Antwerpse schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) is er een goede reden waarom de oude regeling weer werd bovengehaald. "Door de uitrij van de hulpdiensten van het Sint-Vincentiusziekenhuis bleek de oorspronkelijke lichtenregeling de beste en veiligste optie te zijn." In ruil worden autobestuurders nu met een speciaal verkeersbord aangemaand om op te letten bij het afslaan. Het ongeval legt ook andere pijnpunten in het Vlaamse mobiliteitsbeleid bloot, schrijft De Morgen. De recente veiligheidsbarometer van verkeersinstituut Vias liegt er niet om: het aantal verkeersdoden in Vlaanderen is de voorbije vijf jaar nauwelijks gedaald. Het aantal doden in de eerste helft van 2021 - 109 - is zelfs het hoogste sinds 2016. Bovendien blijken vrachtwagens en bestelwagens steeds vaker betrokken bij ongevallen. We slagen er dus niet in om de groeiende verkeersstromen in onze straten in goede banen te leiden. (Belga)