De wedstrijd vandaag was 449 kilometer lang, en liet de teams kennismaken met het binnenland van Marokko. De nacht ervoor hield een storm zwaar huis in de regio, waardoor heel wat rijbanen onder water kwamen te liggen. Tijdens de nacht moest het Leuvens team ook in de weer schieten om de tent, waaronder de zonnewagen opgesteld stond, te verankeren, omdat die bijna ging vliegen door de harde wind. Het parcours liep door heel wat dorpen zonder asfalt, waar de rijbanen er meer als zand- dan als asfaltwegen bijlagen. Het Leuvense team startte vanop de tweede positie, na Twente, en finishte ook als tweede achter Twente. De Nederlanders lopen zo tot 49 minuten uit in de tussenstand. "We blijven hoopvol voor morgen (vrijdag, red.), alles kan nog gebeuren. We hopen dat de Nederlanders morgen trager zullen rijden door hun grote energieverbruik de afgelopen dagen. Anders zullen we moeten toegeven dat ze een betere zonnewagen hebben gebouwd", zegt Remi De Coster, woordvoerder van het Leuvense team. "We kunnen alvast trots zijn op het parcours dat we hebben afgelegd. De Solar Teams uit Duitsland, Zweden en Groningen hebben de afgelopen etappes niet kunnen uitrijden wat nogmaals aantoont hoe moeilijk de uitdaging in Marokko wel niet is. Morgen gaan we een laatste keer alles geven, je weet nooit wat nog mogelijk is." Morgen staat de laatste etappe in de wedstrijd op het programma. Het wordt een rit van 456 kilometer en 1.056 hoogtemeters, richting de zuidelijke havenstad Agadir. De Solar Challenge in Marokko is een race over vijf dagen, van in totaal 2.500 kilometer. Het is de eerste keer dat het Leuvens team een wedstrijd op het Afrikaanse continent afwerkt. (Belga)

De wedstrijd vandaag was 449 kilometer lang, en liet de teams kennismaken met het binnenland van Marokko. De nacht ervoor hield een storm zwaar huis in de regio, waardoor heel wat rijbanen onder water kwamen te liggen. Tijdens de nacht moest het Leuvens team ook in de weer schieten om de tent, waaronder de zonnewagen opgesteld stond, te verankeren, omdat die bijna ging vliegen door de harde wind. Het parcours liep door heel wat dorpen zonder asfalt, waar de rijbanen er meer als zand- dan als asfaltwegen bijlagen. Het Leuvense team startte vanop de tweede positie, na Twente, en finishte ook als tweede achter Twente. De Nederlanders lopen zo tot 49 minuten uit in de tussenstand. "We blijven hoopvol voor morgen (vrijdag, red.), alles kan nog gebeuren. We hopen dat de Nederlanders morgen trager zullen rijden door hun grote energieverbruik de afgelopen dagen. Anders zullen we moeten toegeven dat ze een betere zonnewagen hebben gebouwd", zegt Remi De Coster, woordvoerder van het Leuvense team. "We kunnen alvast trots zijn op het parcours dat we hebben afgelegd. De Solar Teams uit Duitsland, Zweden en Groningen hebben de afgelopen etappes niet kunnen uitrijden wat nogmaals aantoont hoe moeilijk de uitdaging in Marokko wel niet is. Morgen gaan we een laatste keer alles geven, je weet nooit wat nog mogelijk is." Morgen staat de laatste etappe in de wedstrijd op het programma. Het wordt een rit van 456 kilometer en 1.056 hoogtemeters, richting de zuidelijke havenstad Agadir. De Solar Challenge in Marokko is een race over vijf dagen, van in totaal 2.500 kilometer. Het is de eerste keer dat het Leuvens team een wedstrijd op het Afrikaanse continent afwerkt. (Belga)