Naast het Snackgedeelte, is er nog een tweede luik aan het project, het Chill gedeelte. Het project moedigt scholen aan om een chillruimte te voorzien waar leerlingen deze snacks kunnen opeten. Gezond Leven wil ook dat leerlingen zelf inspraak krijgen in hoe die ruimte eruit zal zien. Wie kan er nu bezwaar hebben tegen een hippe schoolbar, waar leerlingen gezellig kunnen keuvelen tussen de lessen door? Win-win voor fysieke én mentale gezondheid", stelt projectleider Laura Vandeweghe van Gezond Leven. Voor zijn campagne werkt Gezond Leven samen met het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Ze maken campagnes gericht op verschillende doelgroepen zoals scholen, ouders en jongeren. Die laatste willen ze bereiken via influencers op sociale media. "Wij ondersteunen deze campagne omdat we geloven dat Snack & Chill echt dé manier is om scholen en jongeren bewust te maken van het belang van gezonde en lokale voeding. In de communicatie willen we niet belerend zijn maar focussen we op het gezellig aperitieven en het samenzijn tussen de lessen door", legt VLAM uit. In het schooljaar 2018-2019 werd het project getest in 19 verschillende scholen. Dit was een succes en het opzet wordt uitgebreid naar andere scholen. (Belga)

Naast het Snackgedeelte, is er nog een tweede luik aan het project, het Chill gedeelte. Het project moedigt scholen aan om een chillruimte te voorzien waar leerlingen deze snacks kunnen opeten. Gezond Leven wil ook dat leerlingen zelf inspraak krijgen in hoe die ruimte eruit zal zien. Wie kan er nu bezwaar hebben tegen een hippe schoolbar, waar leerlingen gezellig kunnen keuvelen tussen de lessen door? Win-win voor fysieke én mentale gezondheid", stelt projectleider Laura Vandeweghe van Gezond Leven. Voor zijn campagne werkt Gezond Leven samen met het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Ze maken campagnes gericht op verschillende doelgroepen zoals scholen, ouders en jongeren. Die laatste willen ze bereiken via influencers op sociale media. "Wij ondersteunen deze campagne omdat we geloven dat Snack & Chill echt dé manier is om scholen en jongeren bewust te maken van het belang van gezonde en lokale voeding. In de communicatie willen we niet belerend zijn maar focussen we op het gezellig aperitieven en het samenzijn tussen de lessen door", legt VLAM uit. In het schooljaar 2018-2019 werd het project getest in 19 verschillende scholen. Dit was een succes en het opzet wordt uitgebreid naar andere scholen. (Belga)