De huidige routeplanner is een testversie die nog tot het einde van het jaar kan worden gebruikt. Momenteel hebben meer dan 18.000 unieke gebruikers samen al meer dan 200.000 intermodale routes opgezocht, een mooi resultaat, aldus de NMBS. "Het is vooral belangrijk om zoveel mogelijk feedback te krijgen van de reizigers", zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. "Het is niet de bedoeling dat de routeplanner nadien als onafhankelijk platform in de markt wordt gezet. Wat wel kan, is dat de software ervan door de verschillende operatoren wordt gebruikt voor hun eigen website of mobiele applicatie." De Smart Mobility Planner integreert de realtime gegevens van de vier vervoermaatschappijen en berekent zo de ideale route en beste combinatie van vervoermiddelen. Bovendien zijn ook deelfietsen in Brussel in de test geïntegreerd. De reiziger kan zo op elk moment de beste route selecteren met het openbaar vervoer in combinatie met een traject te voet of met de fiets. (Belga)

De huidige routeplanner is een testversie die nog tot het einde van het jaar kan worden gebruikt. Momenteel hebben meer dan 18.000 unieke gebruikers samen al meer dan 200.000 intermodale routes opgezocht, een mooi resultaat, aldus de NMBS. "Het is vooral belangrijk om zoveel mogelijk feedback te krijgen van de reizigers", zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. "Het is niet de bedoeling dat de routeplanner nadien als onafhankelijk platform in de markt wordt gezet. Wat wel kan, is dat de software ervan door de verschillende operatoren wordt gebruikt voor hun eigen website of mobiele applicatie." De Smart Mobility Planner integreert de realtime gegevens van de vier vervoermaatschappijen en berekent zo de ideale route en beste combinatie van vervoermiddelen. Bovendien zijn ook deelfietsen in Brussel in de test geïntegreerd. De reiziger kan zo op elk moment de beste route selecteren met het openbaar vervoer in combinatie met een traject te voet of met de fiets. (Belga)