"Overal ter wereld wordt het gebruik van onze toestellen gepromoot, maar in Brugge werken ze ons al jaren tegen", zegt Arend van Londen van Segway Brugge. "Ik probeer al langer gesprekken op te zetten met de stad, maar we worden steeds afgewimpeld. Ik vraag me af of ze wel weten wat een Segway is." Van Londen is misnoegd dat de Segway, een tweewielig toestel waar u op moet rechtstaan en dat zichzelf stabiliseert, geband wordt op de autoloze zondag in Brugge. Wettelijk gezien behoren ze tot dezelfde categorie als voetgangers of fietsers. "Wij stellen ons de vraag of het gemeentebestuur alle voetgangers en fietsers op die dag zal verbieden? Het ergste is dat we de beslissing via de pers moeten vernemen. Hadden ze het gewoon gevraagd, zouden we vast wel meegedaan hebben aan de actie." "Het zou nochtans een ideale dag zijn om dit ecologisch toestel voor bijvoorbeeld toeristen te promoten, en dat gaat nu niet. Ik heb al gesproken met mijn advocaat en overweeg een schadeclaim in te dienen", zegt Van Londen. (VKB)

"Overal ter wereld wordt het gebruik van onze toestellen gepromoot, maar in Brugge werken ze ons al jaren tegen", zegt Arend van Londen van Segway Brugge. "Ik probeer al langer gesprekken op te zetten met de stad, maar we worden steeds afgewimpeld. Ik vraag me af of ze wel weten wat een Segway is." Van Londen is misnoegd dat de Segway, een tweewielig toestel waar u op moet rechtstaan en dat zichzelf stabiliseert, geband wordt op de autoloze zondag in Brugge. Wettelijk gezien behoren ze tot dezelfde categorie als voetgangers of fietsers. "Wij stellen ons de vraag of het gemeentebestuur alle voetgangers en fietsers op die dag zal verbieden? Het ergste is dat we de beslissing via de pers moeten vernemen. Hadden ze het gewoon gevraagd, zouden we vast wel meegedaan hebben aan de actie." "Het zou nochtans een ideale dag zijn om dit ecologisch toestel voor bijvoorbeeld toeristen te promoten, en dat gaat nu niet. Ik heb al gesproken met mijn advocaat en overweeg een schadeclaim in te dienen", zegt Van Londen. (VKB)