"Ik ben blij dat er veel diversiteit was tussen de opgekomen scholierenvertegenwoordigers, niet alleen geografisch, maar ook inzake studierichtingen: er waren leerlingen uit ASO, TSO, tot zelfs BuSO toe", zegt Lora Hasenbroeckx. "Via deze 100 bereiken we al zeker 25.559 scholieren, maar er moeten er nog vele tienduizenden bijkomen", vervolgt ze. "In de workshops hebben we onderzocht hoe de debatten op school kunnen gevoerd worden. Dat hoeft niet altijd klassiek te gebeuren met een discussie rond een grote tafel, er zijn ook ludieke bevragingsvormen mogelijk. Leden van 'De 10' - de jonge aanstokers van het maatschappelijke debat - zullen de scholen nadien verder ondersteunen." De scholen hebben tot en met april de kans om de discussie te starten en de resultaten door te sturen. Die worden nadien verwerkt door de VSK en dienen als input voor het rapport dat in het kader van 'Van LeRensbelang' zal overhandigd worden aan minister Crevits en het Vlaams Parlement. (Belga)

"Ik ben blij dat er veel diversiteit was tussen de opgekomen scholierenvertegenwoordigers, niet alleen geografisch, maar ook inzake studierichtingen: er waren leerlingen uit ASO, TSO, tot zelfs BuSO toe", zegt Lora Hasenbroeckx. "Via deze 100 bereiken we al zeker 25.559 scholieren, maar er moeten er nog vele tienduizenden bijkomen", vervolgt ze. "In de workshops hebben we onderzocht hoe de debatten op school kunnen gevoerd worden. Dat hoeft niet altijd klassiek te gebeuren met een discussie rond een grote tafel, er zijn ook ludieke bevragingsvormen mogelijk. Leden van 'De 10' - de jonge aanstokers van het maatschappelijke debat - zullen de scholen nadien verder ondersteunen." De scholen hebben tot en met april de kans om de discussie te starten en de resultaten door te sturen. Die worden nadien verwerkt door de VSK en dienen als input voor het rapport dat in het kader van 'Van LeRensbelang' zal overhandigd worden aan minister Crevits en het Vlaams Parlement. (Belga)