Het Havenbedrijf stelt dat de goederentreinen die normaal gezien over de Lillobrug zouden rijden, een omleiding kunnen volgen. De hinder voor het spoorverkeer is dan ook beperkt, klinkt het. Voor het scheepvaartverkeer is de hinder helemaal achter de rug: de overboord gevallen containers zijn met behulp van sleepboten en een kraan uit het water gehaald. "Mogelijk ligt er nog één container op de bodem, maar dat is zeker niet in de vaargeul", zegt Nathalie Van Impe van het Havenbedrijf. "Een peilboot voert in de loop van de ochtend een controle uit en als er inderdaad een container gezonken blijkt, zullen we bekijken hoe we die eruit halen." Alle gevallen containers waren leeg, er was dus geen gevaar voor milieuverontreiniging. Bij het ongeval vielen ook geen gewonden en het schip in kwestie liep net als de brug slechts lichte schade op. (Belga)

Het Havenbedrijf stelt dat de goederentreinen die normaal gezien over de Lillobrug zouden rijden, een omleiding kunnen volgen. De hinder voor het spoorverkeer is dan ook beperkt, klinkt het. Voor het scheepvaartverkeer is de hinder helemaal achter de rug: de overboord gevallen containers zijn met behulp van sleepboten en een kraan uit het water gehaald. "Mogelijk ligt er nog één container op de bodem, maar dat is zeker niet in de vaargeul", zegt Nathalie Van Impe van het Havenbedrijf. "Een peilboot voert in de loop van de ochtend een controle uit en als er inderdaad een container gezonken blijkt, zullen we bekijken hoe we die eruit halen." Alle gevallen containers waren leeg, er was dus geen gevaar voor milieuverontreiniging. Bij het ongeval vielen ook geen gewonden en het schip in kwestie liep net als de brug slechts lichte schade op. (Belga)