Zoals ook de voorbije jaren demonstreerden de bedrijven technische snufjes, vertelden ze ondernemersverhalen, werden er jobs uitgeprobeerd en hapjes geproefd. Anders dan gewoonlijk was het wel een hybride editie: ook online konden kijklustigen een blik werpen achter de schermen van een aantal bedrijven. Sinds 1991 zetten bedrijven uit de meest uiteenlopende sectoren elke eerste zondag van oktober hun deuren open voor het grote publiek. Pre-corona was het evenement elk jaar weer goed voor enkele honderdduizenden bezoekers. Als gevolg van COVID-19 heeft de organisatie beslist te werken met een volledig nieuw online reservatiesysteem in het kader van "crowdcontrol". Elke bezoeker betaalde daarom bij reservatie een servicekost van 2 euro per volwassene per ticket. De organisatie hoorde daarop geen kritiek van bedrijven of bezoekers, klonk het achteraf. In 2020 vond de Open Bedrijvendag door de coronacrisis volledig digitaal plaats. Die dertigste editie stond in het teken van de digitale transformatie (Belga)

Zoals ook de voorbije jaren demonstreerden de bedrijven technische snufjes, vertelden ze ondernemersverhalen, werden er jobs uitgeprobeerd en hapjes geproefd. Anders dan gewoonlijk was het wel een hybride editie: ook online konden kijklustigen een blik werpen achter de schermen van een aantal bedrijven. Sinds 1991 zetten bedrijven uit de meest uiteenlopende sectoren elke eerste zondag van oktober hun deuren open voor het grote publiek. Pre-corona was het evenement elk jaar weer goed voor enkele honderdduizenden bezoekers. Als gevolg van COVID-19 heeft de organisatie beslist te werken met een volledig nieuw online reservatiesysteem in het kader van "crowdcontrol". Elke bezoeker betaalde daarom bij reservatie een servicekost van 2 euro per volwassene per ticket. De organisatie hoorde daarop geen kritiek van bedrijven of bezoekers, klonk het achteraf. In 2020 vond de Open Bedrijvendag door de coronacrisis volledig digitaal plaats. Die dertigste editie stond in het teken van de digitale transformatie (Belga)