Hainan Airlines beschikt nu al over 320 vliegtuigen, maar hoopt die vloot in de komende vier jaar uit te bouwen tot ruim 800 toestellen. Tegelijk denkt de overkoepelende HNA Group aan een reorganisatie van het cargovervoer, waarbij Reynders dat ons land een deel van de koek zal kunnen binnenhalen. De nieuwe Europese uitstootregels voor vliegtuigen ziet hij daarbij niet als een grote belemmering, hoewel China zich daar steeds fors tegen heeft verzet. "De brandstof is nog steeds duurder in China dan in Europa, zelfs met zo'n heffing", nuanceert Reynders. "En zelfs met die heffing zal Hainan vanaf 1 juli wekelijks zeven directe vluchten organiseren. Dat is in elk geval een verbetering ten opzichte van de huidige vijf." (KAV)

Hainan Airlines beschikt nu al over 320 vliegtuigen, maar hoopt die vloot in de komende vier jaar uit te bouwen tot ruim 800 toestellen. Tegelijk denkt de overkoepelende HNA Group aan een reorganisatie van het cargovervoer, waarbij Reynders dat ons land een deel van de koek zal kunnen binnenhalen. De nieuwe Europese uitstootregels voor vliegtuigen ziet hij daarbij niet als een grote belemmering, hoewel China zich daar steeds fors tegen heeft verzet. "De brandstof is nog steeds duurder in China dan in Europa, zelfs met zo'n heffing", nuanceert Reynders. "En zelfs met die heffing zal Hainan vanaf 1 juli wekelijks zeven directe vluchten organiseren. Dat is in elk geval een verbetering ten opzichte van de huidige vijf." (KAV)