Volgens het Rekenhof bedraagt het totale kostenplaatje van het Brusselse voorstadsnet 2,99 miljard euro, maar zit er in het GEN-fonds maar 2,19 miljard euro. Het gaat bovendien om een lage prijsvork. "Rekening houdend met de omvang van de werken die nog moeten gebeuren op de lijnen 124 (Brussel-Nijvel), 161 (Watermaal-Bosvoorde- Louvain-la Neuve) en voor de aanleg van de parkings, gaat het Rekenhof er van uit dat de geschatte toekomstige kosten wellicht naar boven zullen worden herzien", aldus een rapport van het Rekenhof. Nog volgens rapport zijn de vertragingen vooral het gevolg van het respecteren van de 60/40-verdeelsleutel en de onderschatting van de werken. (Belga)

Volgens het Rekenhof bedraagt het totale kostenplaatje van het Brusselse voorstadsnet 2,99 miljard euro, maar zit er in het GEN-fonds maar 2,19 miljard euro. Het gaat bovendien om een lage prijsvork. "Rekening houdend met de omvang van de werken die nog moeten gebeuren op de lijnen 124 (Brussel-Nijvel), 161 (Watermaal-Bosvoorde- Louvain-la Neuve) en voor de aanleg van de parkings, gaat het Rekenhof er van uit dat de geschatte toekomstige kosten wellicht naar boven zullen worden herzien", aldus een rapport van het Rekenhof. Nog volgens rapport zijn de vertragingen vooral het gevolg van het respecteren van de 60/40-verdeelsleutel en de onderschatting van de werken. (Belga)