Reizigers vinden bussen en trams De Lijn minder stipt

Dat blijkt uit de resultaten van de tweejaarlijkse tevredenheidsenquête.

De bussen en trams van De Lijn rijden minder stipt dan twee jaar geleden. Dat blijkt uit de tevredenheidsenquête van de Vlaamse Vervoersmaatschappij. De reizigers zijn ook minder tevreden over de drukte op de voertuigen.

De resultaten van de tweejaarlijkse enquête van De Lijn werden woensdag bekendgemaakt. Voor het onderzoek ondervroeg Significant GfK van maart tot en met mei 2.880 reizigers.

Volgens de maatschappij is de mindere tevredenheid over de stiptheid te wijten aan de toegenomen verkeersdrukte, een recordaantal wegenwerken en de strenge winter.

De lagere tevredenheid over de drukte op de voertuigen wordt dan weer verklaard door de toename van het aantal reizigers en de hogere verwachtingen die de reiziger heeft over de ruimte op bus of tram.

‘Tevredenheid van 77 procent’

Toch is volgens De Lijn over heel Vlaanderen 77 procent van de
reizigers tevreden tot zeer tevreden. Dat is hetzelfde resultaat dan in 2008, aldus de maatschappij.

Het meest tevreden blijken de reizigers over de trajecten (80 procent) en de verkoopkanalen (80 procent). Ook de veiligheid (70 procent) en de chauffeurs (68 procent) scoren goed.

De tevredenheid over de veiligheid en de verkoopkanalen is er volgens De Lijn telkens met 8 procent op vooruitgaan. Volgens de maatschappij is dat het gevolg van gerichte acties na de vorige tevredenheidsmeting.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content