Want zelfrijdende wagens roepen de nodige vragen op, zowel op juridisch als op filosofisch gebied. "Wie zal bij deze nieuwe systemen verantwoordelijk gesteld worden bij een ongeval? De bestuurder of de autoconstructeur?", aldus Michel. "Dit kan voor een revolutie zorgen in het verzekeringsrecht. Daarnaast stelt zich ook een filosofische vraag over het verlies aan keuze en aan vrijheid." Michel gaf ook aan dat de regering momenteel werkt aan een wetsontwerp rond de samenwerking van het federale niveau en de regio's aan de ontplooiing van een Intelligent Transportsysteem (ITS). Het autosalon van Brussel staat dit jaar in het teken van connectiviteit. Salonorganisator Febiac hoopt voor dit "groot" salon opnieuw een half miljoen bezoekers aan te trekken. (Belga)

Want zelfrijdende wagens roepen de nodige vragen op, zowel op juridisch als op filosofisch gebied. "Wie zal bij deze nieuwe systemen verantwoordelijk gesteld worden bij een ongeval? De bestuurder of de autoconstructeur?", aldus Michel. "Dit kan voor een revolutie zorgen in het verzekeringsrecht. Daarnaast stelt zich ook een filosofische vraag over het verlies aan keuze en aan vrijheid." Michel gaf ook aan dat de regering momenteel werkt aan een wetsontwerp rond de samenwerking van het federale niveau en de regio's aan de ontplooiing van een Intelligent Transportsysteem (ITS). Het autosalon van Brussel staat dit jaar in het teken van connectiviteit. Salonorganisator Febiac hoopt voor dit "groot" salon opnieuw een half miljoen bezoekers aan te trekken. (Belga)