"We vertrokken met de verkeerde banden", gaf Neuville toe. "Hoe dat komt weet ik niet. Ik probeerde er zo goed als mogelijk mee om te gaan, maar het was een uitdaging. Deze ochtend was het koud en op een gladde ondergrond zou onze keuze gewerkt hebben. Maar toen we aan de start van de eerste rit stonden scheen de zon zo hard dat de ondergrond veel warmer was dan we gedacht hadden. Ik had achteraan geen grip waardoor ik bij het accelereren na een bocht veel tijd verloor. Komt daarbij dat ik één keer de motor heb laten afslaan toen ik de handrem gebruikte. In de laatste rit had ik last van een leegloper en brak er een remschijf. Tja, daar kan niemand iets aan doen." Er resten de Belg vandaag nog vier klassementsritten, goed voor 60 competitieve kilometers. Morgen worden er nog eens vier klassementsritten gereden, waaronder de langste van de rally, een rit van 25 km. "Ik weet niet of het mogelijk zal zijn om de verloren tijd goed te maken. Laat ons eerst beginnen om met goede banden competitief te zijn. Het is best nog een lange rally. De wegen gaan deze middag vuil en glad zijn. Een spin, een lekke band: het is allemaal snel gebeurd. Het komt erop aan om gefocust te blijven", aldus Neuville. (Belga)

"We vertrokken met de verkeerde banden", gaf Neuville toe. "Hoe dat komt weet ik niet. Ik probeerde er zo goed als mogelijk mee om te gaan, maar het was een uitdaging. Deze ochtend was het koud en op een gladde ondergrond zou onze keuze gewerkt hebben. Maar toen we aan de start van de eerste rit stonden scheen de zon zo hard dat de ondergrond veel warmer was dan we gedacht hadden. Ik had achteraan geen grip waardoor ik bij het accelereren na een bocht veel tijd verloor. Komt daarbij dat ik één keer de motor heb laten afslaan toen ik de handrem gebruikte. In de laatste rit had ik last van een leegloper en brak er een remschijf. Tja, daar kan niemand iets aan doen." Er resten de Belg vandaag nog vier klassementsritten, goed voor 60 competitieve kilometers. Morgen worden er nog eens vier klassementsritten gereden, waaronder de langste van de rally, een rit van 25 km. "Ik weet niet of het mogelijk zal zijn om de verloren tijd goed te maken. Laat ons eerst beginnen om met goede banden competitief te zijn. Het is best nog een lange rally. De wegen gaan deze middag vuil en glad zijn. Een spin, een lekke band: het is allemaal snel gebeurd. Het komt erop aan om gefocust te blijven", aldus Neuville. (Belga)