Tijdens de tweede wedstrijddag in Kroatië krijgen de deelnemers opnieuw acht klassementsritten voorgeschoteld, netjes verdeeld in twee lussen van vier ritten, goed voor 121.92 competitieve kilometers. Het parcours is uitgestippeld in de regio Karlovac. Dezelfde ondergrond, dezelfde moeilijkheidsgraad van ritten en toch kozen de Hyundai-rijders voor een mix van harde en zachte banden. Gisteren bond Neuville enkel harde banden aan, een voorbeeld dat vandaag door de Toyota-rijders gevolgd werd. In de 20,30 km lange openingsrit werd meteen duidelijk dat de Toyota's met betere banden vertrokken waren. Wat Neuville ook probeerde, het lukte hem niet om het tempo van Ogier te volgen. Ogier was in de eerst klassementsrit maar liefst 12 seconden sneller dan Neuville. "Ik, de nieuwe leider? Waarom? Dat is goed nieuws hoor, maar het is nog maar de eerste rit en het wegdek ligt er plaatselijk heel vuil bij. Het wordt nog een lange dag", aldus Sébastien Ogier. Twee minuten na Ogier stopte Neuville aan de finish. "We maakten de verkeerde bandenkeuze. De wagen wil achteraan altijd uitbreken. Het is wat het is", zei Neuville eerder gelaten. Adrien Fourmaux en zijn Belgische copiloot Renaud Jamoul (Ford Fiesta WRC) verrasten met de tweede tijd en schuiven in de stand op naar de vijfde plaats. Er resten de deelnemers nog zeven klassementsritten, waarvan drie in de eerste ronde. Met die verkeerde bandenkeuze lijkt het erop dat het wel eens een bijzonder moeilijke ochtend kan worden voor Neuville. Voor de Belg komt het erop aan om de schade proberen te beperken en om deze namiddag de verloren tijd proberen goed te maken. (Belga)

Tijdens de tweede wedstrijddag in Kroatië krijgen de deelnemers opnieuw acht klassementsritten voorgeschoteld, netjes verdeeld in twee lussen van vier ritten, goed voor 121.92 competitieve kilometers. Het parcours is uitgestippeld in de regio Karlovac. Dezelfde ondergrond, dezelfde moeilijkheidsgraad van ritten en toch kozen de Hyundai-rijders voor een mix van harde en zachte banden. Gisteren bond Neuville enkel harde banden aan, een voorbeeld dat vandaag door de Toyota-rijders gevolgd werd. In de 20,30 km lange openingsrit werd meteen duidelijk dat de Toyota's met betere banden vertrokken waren. Wat Neuville ook probeerde, het lukte hem niet om het tempo van Ogier te volgen. Ogier was in de eerst klassementsrit maar liefst 12 seconden sneller dan Neuville. "Ik, de nieuwe leider? Waarom? Dat is goed nieuws hoor, maar het is nog maar de eerste rit en het wegdek ligt er plaatselijk heel vuil bij. Het wordt nog een lange dag", aldus Sébastien Ogier. Twee minuten na Ogier stopte Neuville aan de finish. "We maakten de verkeerde bandenkeuze. De wagen wil achteraan altijd uitbreken. Het is wat het is", zei Neuville eerder gelaten. Adrien Fourmaux en zijn Belgische copiloot Renaud Jamoul (Ford Fiesta WRC) verrasten met de tweede tijd en schuiven in de stand op naar de vijfde plaats. Er resten de deelnemers nog zeven klassementsritten, waarvan drie in de eerste ronde. Met die verkeerde bandenkeuze lijkt het erop dat het wel eens een bijzonder moeilijke ochtend kan worden voor Neuville. Voor de Belg komt het erop aan om de schade proberen te beperken en om deze namiddag de verloren tijd proberen goed te maken. (Belga)