Q-music blijft na Radio 2 de tweede grootste zender, met 15,1 procent van het marktaandeel. Dat is een stijging van 1,1 procent in vergelijking met de vorige meting. Studio Brussel en Klara verliezen beide 0,1 procent, en komen uit op 12,4 en 2,1 procent. De twee andere VRT-zenders, MNM en Radio 1, dalen sterker. MNM zakt van 9 naar 8,4 procent, en Radio 1 van 8,7 naar 7,4 procent. Joe fm gaat er met goed een half procent op vooruit: van 6,6 naar 7,2 procent. Daarmee maken de VMMa-zenders het verlies van de vorige meting grotendeels goed. Toen daalde hun marktaandeel van 22,9 naar 20,6 procent. Nu halen ze 22,3 procent. Nostalgie zag het marktaandeel met 0,1 procent dalen. Ondanks een licht dalend marktaandeel, steeg het gemiddeld aantal Nostalgie-luisteraars wel, van 366.000 naar 397.000. Die stijging van het gemiddeld aantal luisteraars is ook waar te nemen bij Studio Brussel (van 667.000 naar 711.000) en MNM (van 582.000 naar 590.000). In het Franstalige landsgedeelte gaat VivaCité verrassend met de tweede plaats lopen, ten koste van Radio Contact. Bel RTL blijft er, ondanks een daling van 2,4 procent in vergelijking met de vorige meting, de grootste zender. (KAV)

Q-music blijft na Radio 2 de tweede grootste zender, met 15,1 procent van het marktaandeel. Dat is een stijging van 1,1 procent in vergelijking met de vorige meting. Studio Brussel en Klara verliezen beide 0,1 procent, en komen uit op 12,4 en 2,1 procent. De twee andere VRT-zenders, MNM en Radio 1, dalen sterker. MNM zakt van 9 naar 8,4 procent, en Radio 1 van 8,7 naar 7,4 procent. Joe fm gaat er met goed een half procent op vooruit: van 6,6 naar 7,2 procent. Daarmee maken de VMMa-zenders het verlies van de vorige meting grotendeels goed. Toen daalde hun marktaandeel van 22,9 naar 20,6 procent. Nu halen ze 22,3 procent. Nostalgie zag het marktaandeel met 0,1 procent dalen. Ondanks een licht dalend marktaandeel, steeg het gemiddeld aantal Nostalgie-luisteraars wel, van 366.000 naar 397.000. Die stijging van het gemiddeld aantal luisteraars is ook waar te nemen bij Studio Brussel (van 667.000 naar 711.000) en MNM (van 582.000 naar 590.000). In het Franstalige landsgedeelte gaat VivaCité verrassend met de tweede plaats lopen, ten koste van Radio Contact. Bel RTL blijft er, ondanks een daling van 2,4 procent in vergelijking met de vorige meting, de grootste zender. (KAV)