"De meeste oproepen kwamen net na de ramp binnen. Meteen over de gebeurtenissen praten, is ook erg belangrijk", zegt woordvoerster Kathleen Goovaerts van Tele-Onthaal Vlaanderen. "De oproepen kwamen meestal van jongeren of ouders die direct betrokken waren bij de ramp en de vragen waren heel uiteenlopend. De jongeren waren vaak getroffen door wat ze allemaal zagen". De Kinder- en jongerentelefoon (KJT) had vier gesprekken in verband met Pukkelpop. Het Jongeren Advies Centrum (JAC) in Hasselt kreeg nog geen telefoons, maar gaat wel de chatpermanentie verhogen. (LEE)

"De meeste oproepen kwamen net na de ramp binnen. Meteen over de gebeurtenissen praten, is ook erg belangrijk", zegt woordvoerster Kathleen Goovaerts van Tele-Onthaal Vlaanderen. "De oproepen kwamen meestal van jongeren of ouders die direct betrokken waren bij de ramp en de vragen waren heel uiteenlopend. De jongeren waren vaak getroffen door wat ze allemaal zagen". De Kinder- en jongerentelefoon (KJT) had vier gesprekken in verband met Pukkelpop. Het Jongeren Advies Centrum (JAC) in Hasselt kreeg nog geen telefoons, maar gaat wel de chatpermanentie verhogen. (LEE)