Het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) hief in mei de wettelijk verplichte dienstverlening op voor telefooncellen. België had eind 2011 immers een penetratiegraad van 114 procent op het vlak van mobiele telefonie. Het onderhoud van de telefooncabines kost Belgacom duizend euro per cabine per jaar. "De kosten staan niet meer in verhouding tot het gebruik ervan", benadrukt de operator. In 2012 werden de telefooncellen gemiddeld veertien minuten per maand gebruikt, de helft van de cellen minder dan zeven minuten per maand. In 1997 lag het gemiddelde gebruik nog op vijftien uur per maand. (Belga)

Het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) hief in mei de wettelijk verplichte dienstverlening op voor telefooncellen. België had eind 2011 immers een penetratiegraad van 114 procent op het vlak van mobiele telefonie. Het onderhoud van de telefooncabines kost Belgacom duizend euro per cabine per jaar. "De kosten staan niet meer in verhouding tot het gebruik ervan", benadrukt de operator. In 2012 werden de telefooncellen gemiddeld veertien minuten per maand gebruikt, de helft van de cellen minder dan zeven minuten per maand. In 1997 lag het gemiddelde gebruik nog op vijftien uur per maand. (Belga)