Sinds 2000 werkten de provincie, De Lijn en heel wat Antwerpse gemeenten samen om voor openbaar vervoer te zorgen tijdens oudejaarsnacht. Bij de vorige jaarwisseling maakten 99.000 feestvierders gebruik van de bussen, die in 60 van de 78 Antwerpse gemeenten en districten werden ingelegd. De provincie vindt nu dat het plafond van het feestbussenproject bereikt is en levert het volledig over aan De Lijn en de gemeentebesturen. "Voor de provincie is het tijd geworden om andere initiatieven mee op de rails te zetten", klinkt het nog. De Lijn wil zich voorlopig niet uitspreken over wat het verlies van de provinciale ondersteuning zal betekenen voor het feestbussenaanbod. "Het project was een verhaal van drie partners en daar zijn er nu nog twee van over. We zullen dan ook rond de tafel gaan zitten met de gemeentebesturen om de mogelijkheden te bekijken", zegt Nathalie Duerinck, woordvoerster van De Lijn Antwerpen. De provincie is alvast van mening dat het project op financieel vlak overeind kan blijven door de dienst niet langer gratis te maken, maar een ticketprijs van drie euro te vragen per reiziger. (Belga)

Sinds 2000 werkten de provincie, De Lijn en heel wat Antwerpse gemeenten samen om voor openbaar vervoer te zorgen tijdens oudejaarsnacht. Bij de vorige jaarwisseling maakten 99.000 feestvierders gebruik van de bussen, die in 60 van de 78 Antwerpse gemeenten en districten werden ingelegd. De provincie vindt nu dat het plafond van het feestbussenproject bereikt is en levert het volledig over aan De Lijn en de gemeentebesturen. "Voor de provincie is het tijd geworden om andere initiatieven mee op de rails te zetten", klinkt het nog. De Lijn wil zich voorlopig niet uitspreken over wat het verlies van de provinciale ondersteuning zal betekenen voor het feestbussenaanbod. "Het project was een verhaal van drie partners en daar zijn er nu nog twee van over. We zullen dan ook rond de tafel gaan zitten met de gemeentebesturen om de mogelijkheden te bekijken", zegt Nathalie Duerinck, woordvoerster van De Lijn Antwerpen. De provincie is alvast van mening dat het project op financieel vlak overeind kan blijven door de dienst niet langer gratis te maken, maar een ticketprijs van drie euro te vragen per reiziger. (Belga)