"Dit toont gewoon aan dat dit project best wordt stopgezet", aldus Segers. De sp.a-politica verwijst ook naar andere bezwaren van de Raad van State. "Zo zegt de Raad van State letterlijk dat de regering haar verantwoordelijkheid eigenlijk doorschuift naar De Lijn en De NMBS." Segers heeft ook bedenkingen bij de mobiliteitsvoorwaarden die de regering voorziet (treinstation + pendelbus De Lijn). "Die voorwaarden zijn een lege doos. Er is nog geen sprake van vergunningen of budgetten", aldus Segers. Segers ziet niet in hoe de regering dit nog kan "rechttrekken". "Als ze dit toch nog juridisch zouden willen bijsturen, zou dat enkel bewijzen dat dit project er voor hen koste wat kost moet komen." Oppositiepartijen sp.a en Groen hebben voor deze namiddag een actualiteitsdebat gevraagd in het Vlaams Parlement gevraagd, maar dat werd afgewezen. (Belga)

"Dit toont gewoon aan dat dit project best wordt stopgezet", aldus Segers. De sp.a-politica verwijst ook naar andere bezwaren van de Raad van State. "Zo zegt de Raad van State letterlijk dat de regering haar verantwoordelijkheid eigenlijk doorschuift naar De Lijn en De NMBS." Segers heeft ook bedenkingen bij de mobiliteitsvoorwaarden die de regering voorziet (treinstation + pendelbus De Lijn). "Die voorwaarden zijn een lege doos. Er is nog geen sprake van vergunningen of budgetten", aldus Segers. Segers ziet niet in hoe de regering dit nog kan "rechttrekken". "Als ze dit toch nog juridisch zouden willen bijsturen, zou dat enkel bewijzen dat dit project er voor hen koste wat kost moet komen." Oppositiepartijen sp.a en Groen hebben voor deze namiddag een actualiteitsdebat gevraagd in het Vlaams Parlement gevraagd, maar dat werd afgewezen. (Belga)