Het team van de miljardair en de voormalige burgemeester van New York "werkt samen met de makers van online content op de sociale media", bevestigt een woordvoerder aan AFP. Het gaat om influencers, die enorm veel volgers hebben op de sociale media. Zo werkt Bloomberg samen met onder meer fuckjerry (15 miljoen volgers), grapejuiceboys (2,7 miljoen volgers) en tank.sinatra (2,3 miljoen volgers). De drie hebben al humoristische berichten gepost met de presidentskandidaat als hoofdrolspeler. Bij de berichten staat: "gesponsord door Mike Bloomberg". In een van de posts is een screenshot van een "vals" gesprek tussen de influencer en Bloomberg te lezen. De Democraat vertelt dat hij het account via zijn kleindochter heeft leren kennen en vraagt of fuckjerry een meme kan posten waarin hij er "cool" uitziet. Volgens het campagneteam van Bloomberg is het de bedoeling om zo online de strijd aan te gaan met Donald Trump, die heel actief is op Twitter. Verder lijkt de miljardair zo ook de aandacht te willen afleiden van de kritiek die hij krijgt op zijn leeftijd en zijn rijkdom. Het is niet duidelijk hoeveel geld hij besteedt aan de memes. Bloomberg is een van de rijkste mensen ter wereld en pompte al recordbedragen in zijn campagne. De voorbije drie maanden spendeerde hij al meer dan 340 miljoen dollar aan advertenties. Volgens het bedrijf Advertising Analytics kocht hij al het meeste digitale advertenties van alle Democratische kandidaten. Hij investeerde al meer dan 50 miljoen dollar in verschillende sociale media. (Belga)

Het team van de miljardair en de voormalige burgemeester van New York "werkt samen met de makers van online content op de sociale media", bevestigt een woordvoerder aan AFP. Het gaat om influencers, die enorm veel volgers hebben op de sociale media. Zo werkt Bloomberg samen met onder meer fuckjerry (15 miljoen volgers), grapejuiceboys (2,7 miljoen volgers) en tank.sinatra (2,3 miljoen volgers). De drie hebben al humoristische berichten gepost met de presidentskandidaat als hoofdrolspeler. Bij de berichten staat: "gesponsord door Mike Bloomberg". In een van de posts is een screenshot van een "vals" gesprek tussen de influencer en Bloomberg te lezen. De Democraat vertelt dat hij het account via zijn kleindochter heeft leren kennen en vraagt of fuckjerry een meme kan posten waarin hij er "cool" uitziet. Volgens het campagneteam van Bloomberg is het de bedoeling om zo online de strijd aan te gaan met Donald Trump, die heel actief is op Twitter. Verder lijkt de miljardair zo ook de aandacht te willen afleiden van de kritiek die hij krijgt op zijn leeftijd en zijn rijkdom. Het is niet duidelijk hoeveel geld hij besteedt aan de memes. Bloomberg is een van de rijkste mensen ter wereld en pompte al recordbedragen in zijn campagne. De voorbije drie maanden spendeerde hij al meer dan 340 miljoen dollar aan advertenties. Volgens het bedrijf Advertising Analytics kocht hij al het meeste digitale advertenties van alle Democratische kandidaten. Hij investeerde al meer dan 50 miljoen dollar in verschillende sociale media. (Belga)