De e-gates, die amper vijf jaar in gebruik zijn en die 2,4 miljoen kostten, waren een paradepaardje van toenmalig ­minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA). Ze waren het sluitstuk in de beveiliging van de luchthaven tegen aanslagen. Maar de poortjes, die het gezicht van de passagier vergelijken met de foto op zijn paspoort en pas opengaan bij een match, waren vaker defect dan niet. "Een verspilling van belastinggeld", klinkt het bij de ­politievakbonden. "Hopelijk werkt het nieuwe systeem beter." Wanneer dat er komt en hoeveel het gaat kosten, is nog niet duidelijk. (Belga)

De e-gates, die amper vijf jaar in gebruik zijn en die 2,4 miljoen kostten, waren een paradepaardje van toenmalig ­minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA). Ze waren het sluitstuk in de beveiliging van de luchthaven tegen aanslagen. Maar de poortjes, die het gezicht van de passagier vergelijken met de foto op zijn paspoort en pas opengaan bij een match, waren vaker defect dan niet. "Een verspilling van belastinggeld", klinkt het bij de ­politievakbonden. "Hopelijk werkt het nieuwe systeem beter." Wanneer dat er komt en hoeveel het gaat kosten, is nog niet duidelijk. (Belga)