Ook binnen de stadsgrenzen is de auto goed voor ruim de helft van alle woon-werkverplaatsingen. Dat het aantal salariswagens jaar na jaar blijft toenemen, zit daar ongetwijfeld voor iets tussen. Het aandeel van alternatieven als carpoolen of te voet gaan werken is de voorbije twaalf jaar afgenomen. Ook het openbaar vervoer slaagt er amper in om pendelaars die de files beu zijn naar zich toe te trekken. Het aandeel van treinreizigers nam wel voorzichtig toe, maar bus en tram - die mee lijden onder de files - moesten zelfs nog terrein prijsgeven. Het enige alternatief dat wel in de lift zit is de fiets. Die zag zijn aandeel in het woon-werkverkeer groeien van 12 naar 17 procent. (Belga)

Ook binnen de stadsgrenzen is de auto goed voor ruim de helft van alle woon-werkverplaatsingen. Dat het aantal salariswagens jaar na jaar blijft toenemen, zit daar ongetwijfeld voor iets tussen. Het aandeel van alternatieven als carpoolen of te voet gaan werken is de voorbije twaalf jaar afgenomen. Ook het openbaar vervoer slaagt er amper in om pendelaars die de files beu zijn naar zich toe te trekken. Het aandeel van treinreizigers nam wel voorzichtig toe, maar bus en tram - die mee lijden onder de files - moesten zelfs nog terrein prijsgeven. Het enige alternatief dat wel in de lift zit is de fiets. Die zag zijn aandeel in het woon-werkverkeer groeien van 12 naar 17 procent. (Belga)