VAN IN laat weten dat tijdens de eerste acht lesdagen na de paasvakantie (20-29 april) meer leerkrachten hun weg vonden naar Bingel, het digitale platform voor het lager onderwijs. Het gaat om een stijging van 26,7 procent vergeleken met de week voor de paasvakantie (30 maart-3 april). Ook het aantal leerkrachten dat taken klaarzet, loopt sterk op (+64,1%), net als het aantal klaargezette taken (+32,8%). De hoeveelheid gemaakte oefeningen loopt wel terug met 43,2 procent. Dat is volgens VAN IN het gevolg van het feit dat de leerkrachten, naast het klaarzetten van taken in Bingel, ook de werkschriften van de leerlingen hebben uitgedeeld. Kinderen oefenen nu meer hybride: digitaal maar ook via de uitgedeelde werkschriften. VAN IN benadrukt wel dat het aantal oefeningen nog altijd vijfmaal hoger ligt dan voor de coronacrisis. Leerkrachten lager onderwijs plannen daarnaast veelvuldig online lessen in via Bingel. Op de vier preteachingdagen van vorige week activeerden 741 lagere scholen, dat is 33 procent van alle Vlaamse lagere scholen, de knop 'online lesgeven'. VAN IN merkt dezelfde evolutie op bij Diddit in het secundair onderwijs. Meer scholen (+10,6%), leerkrachten (+50,3%) en leerlingen (+63,5%) waren tijdens de eerste acht preteachingdagen na de paasvakantie actief op het platform, vergeleken met de week voor de paasvakantie. Ook het aantal taken, klaargezet door de leerkrachten, loopt met 45,6 procent op. Maar er wordt minder vrij geoefend. Het aantal oefeningen daalt met 41,8 procent na de paasvakantie. Vooral het aantal oefeningen gemaakt op eigen initiatief neemt af. (Belga)

VAN IN laat weten dat tijdens de eerste acht lesdagen na de paasvakantie (20-29 april) meer leerkrachten hun weg vonden naar Bingel, het digitale platform voor het lager onderwijs. Het gaat om een stijging van 26,7 procent vergeleken met de week voor de paasvakantie (30 maart-3 april). Ook het aantal leerkrachten dat taken klaarzet, loopt sterk op (+64,1%), net als het aantal klaargezette taken (+32,8%). De hoeveelheid gemaakte oefeningen loopt wel terug met 43,2 procent. Dat is volgens VAN IN het gevolg van het feit dat de leerkrachten, naast het klaarzetten van taken in Bingel, ook de werkschriften van de leerlingen hebben uitgedeeld. Kinderen oefenen nu meer hybride: digitaal maar ook via de uitgedeelde werkschriften. VAN IN benadrukt wel dat het aantal oefeningen nog altijd vijfmaal hoger ligt dan voor de coronacrisis. Leerkrachten lager onderwijs plannen daarnaast veelvuldig online lessen in via Bingel. Op de vier preteachingdagen van vorige week activeerden 741 lagere scholen, dat is 33 procent van alle Vlaamse lagere scholen, de knop 'online lesgeven'. VAN IN merkt dezelfde evolutie op bij Diddit in het secundair onderwijs. Meer scholen (+10,6%), leerkrachten (+50,3%) en leerlingen (+63,5%) waren tijdens de eerste acht preteachingdagen na de paasvakantie actief op het platform, vergeleken met de week voor de paasvakantie. Ook het aantal taken, klaargezet door de leerkrachten, loopt met 45,6 procent op. Maar er wordt minder vrij geoefend. Het aantal oefeningen daalt met 41,8 procent na de paasvakantie. Vooral het aantal oefeningen gemaakt op eigen initiatief neemt af. (Belga)