De aankondiging van het nieuwe uitstel komt zeker niet als een verrassing. Enkele weken geleden hadden Duitse media al bericht dat de deadline voor de opening van de luchthaven - eind 2017 - niet meer gehaald zou worden. Maar tot nu toe ontbrak de officiële bevestiging van die informatie. Eerder deze week raakte bovendien nog bekend dat er een fout was gemaakt bij de bekabeling van 1.200 deuren in de toekomstige luchthaven. Dat zou tot problemen kunnen leiden wanneer een brand uitbreekt. "Na de nieuwe vaststellingen (...) is het risico te groot geworden om BER dit jaar nog te kunnen openen", zo deelde Mühlenfeld vandaag mee. Oorspronkelijk was het de bedoeling om de nieuwe luchthaven al in 2011 in gebruik te nemen. Maar extra kosten, planningsfouten en constructiefouten hebben al verschillende malen tot uitstel geleid. Een nieuwe deadline voor de opening kon nog niet worden meegedeeld. (Belga)

De aankondiging van het nieuwe uitstel komt zeker niet als een verrassing. Enkele weken geleden hadden Duitse media al bericht dat de deadline voor de opening van de luchthaven - eind 2017 - niet meer gehaald zou worden. Maar tot nu toe ontbrak de officiële bevestiging van die informatie. Eerder deze week raakte bovendien nog bekend dat er een fout was gemaakt bij de bekabeling van 1.200 deuren in de toekomstige luchthaven. Dat zou tot problemen kunnen leiden wanneer een brand uitbreekt. "Na de nieuwe vaststellingen (...) is het risico te groot geworden om BER dit jaar nog te kunnen openen", zo deelde Mühlenfeld vandaag mee. Oorspronkelijk was het de bedoeling om de nieuwe luchthaven al in 2011 in gebruik te nemen. Maar extra kosten, planningsfouten en constructiefouten hebben al verschillende malen tot uitstel geleid. Een nieuwe deadline voor de opening kon nog niet worden meegedeeld. (Belga)