De "werf van de eeuw" is al een tijdje aan de gang op de Antwerpse Linkeroever en in Zwijndrecht en ook voor de nieuwe Scheldetunnel tussen beide oevers zijn de voorbereidende werken eind 2020 aangevat. Dit jaar gaat ook op Rechteroever eindelijk "de schup in de grond", zoals toenmalig Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts in 2018 de eerste spadesteek op Linkeroever omschreef. De aannemersconsortia die de contracten daarvoor binnenhaalden, zijn geen onbekenden van het Oosterweelproject. Rinkoniên (Artes Group, CIT Blaton, Mobilis, Stadsbader) voert ook de werken op Linkeroever en in Zwijndrecht uit, al komt voor de werken op Rechteroever ook het Nederlandse baggerbedrijf Boskalis erbij. Roco bestaat dan weer uit BAM Contractors, Besix, DEME, Jan De Nul, Cordeel, Denys, Franki Construct, Van Laere en Willemen Infra en de eerste vier daarvan realiseren ook al de nieuwe Scheldetunnel. "We zullen zowel op het land als onder water huzarenstukjes uitvoeren", zegt Peter Vanhoegaerden, operationeel directeur van Lantis. "Dat we daarvoor kunnen rekenen op een brede expertise en de strafste koppen uit onze bouwwereld, stemt ons bijzonder tevreden. De uitdaging wordt stevig, het team dat we verzameld hebben, vormt daarop het beste antwoord." De werken op Rechteroever starten deze zomer met respectievelijk het verleggen van de Schijnkoker naast het viaduct van Merksem en voorbereidende werkzaamheden aan het Oosterweelknooppunt. In de loop van 2030 zou alles klaar zijn. (Belga)

De "werf van de eeuw" is al een tijdje aan de gang op de Antwerpse Linkeroever en in Zwijndrecht en ook voor de nieuwe Scheldetunnel tussen beide oevers zijn de voorbereidende werken eind 2020 aangevat. Dit jaar gaat ook op Rechteroever eindelijk "de schup in de grond", zoals toenmalig Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts in 2018 de eerste spadesteek op Linkeroever omschreef. De aannemersconsortia die de contracten daarvoor binnenhaalden, zijn geen onbekenden van het Oosterweelproject. Rinkoniên (Artes Group, CIT Blaton, Mobilis, Stadsbader) voert ook de werken op Linkeroever en in Zwijndrecht uit, al komt voor de werken op Rechteroever ook het Nederlandse baggerbedrijf Boskalis erbij. Roco bestaat dan weer uit BAM Contractors, Besix, DEME, Jan De Nul, Cordeel, Denys, Franki Construct, Van Laere en Willemen Infra en de eerste vier daarvan realiseren ook al de nieuwe Scheldetunnel. "We zullen zowel op het land als onder water huzarenstukjes uitvoeren", zegt Peter Vanhoegaerden, operationeel directeur van Lantis. "Dat we daarvoor kunnen rekenen op een brede expertise en de strafste koppen uit onze bouwwereld, stemt ons bijzonder tevreden. De uitdaging wordt stevig, het team dat we verzameld hebben, vormt daarop het beste antwoord." De werken op Rechteroever starten deze zomer met respectievelijk het verleggen van de Schijnkoker naast het viaduct van Merksem en voorbereidende werkzaamheden aan het Oosterweelknooppunt. In de loop van 2030 zou alles klaar zijn. (Belga)