Gedelegeerd bestuurder Luc Luwel van Voka - KvK Antwerpen-Waasland blijft een derde Scheldekruising prioritair noemen en noemt het masterplan voor de Antwerpse mobiliteit van de Vlaamse regering "van levensbelang voor de hele Vlaamse economie". "Op jaarbasis kost het verlies aan reistijd ruim 150 miljoen euro, louter op de snelwegen in en om Antwerpen", zegt hij. "Zorgwekkend is ook dat die tijdsverliezen razendsnel oplopen. Een slechte mobiliteit weegt op het investeringsklimaat en straalt negatief af op het imago van de regio." De ondernemerskoepel vraagt de actiegroepen om "in te zien dat een vernietiging van het MER alles op losse schroeven zet, ook de overkapping" en hoopt naar eigen zeggen dat de Vlaamse regering "met een heldere argumentatie de achterhaalde bezwaren van de auditeurs zal weerleggen", zodat er toch nog dit jaar met de werken aan de Oosterweelverbinding kan worden gestart. (Belga)

Gedelegeerd bestuurder Luc Luwel van Voka - KvK Antwerpen-Waasland blijft een derde Scheldekruising prioritair noemen en noemt het masterplan voor de Antwerpse mobiliteit van de Vlaamse regering "van levensbelang voor de hele Vlaamse economie". "Op jaarbasis kost het verlies aan reistijd ruim 150 miljoen euro, louter op de snelwegen in en om Antwerpen", zegt hij. "Zorgwekkend is ook dat die tijdsverliezen razendsnel oplopen. Een slechte mobiliteit weegt op het investeringsklimaat en straalt negatief af op het imago van de regio." De ondernemerskoepel vraagt de actiegroepen om "in te zien dat een vernietiging van het MER alles op losse schroeven zet, ook de overkapping" en hoopt naar eigen zeggen dat de Vlaamse regering "met een heldere argumentatie de achterhaalde bezwaren van de auditeurs zal weerleggen", zodat er toch nog dit jaar met de werken aan de Oosterweelverbinding kan worden gestart. (Belga)