"Ik hoor schrijnende verhalen over chauffeurs die noodgedwongen een flesje moeten gebruiken om te urineren. Of zo weinig mogelijk drinken, om toch maar niet naar het toilet te moeten gaan. Omdat er geen toiletten zijn, of omdat ze té smerig zijn om er gebruik van te maken", zegt Vandenbroucke. De slechte sanitaire voorzieningen voor chauffeurs van De Lijn werd jaren geleden al aangekaart. In 2008 maakte De Lijn een studie, gevolgd door een eenmalige investeringimpuls van 1,15 miljoen euro. Er werd toen gezegd dat chauffeurs om de 100 minuten naar het toilet zouden moeten kunnen gaan. Het probleem is echter nog niet van de baan, zo blijkt. (Belga)

"Ik hoor schrijnende verhalen over chauffeurs die noodgedwongen een flesje moeten gebruiken om te urineren. Of zo weinig mogelijk drinken, om toch maar niet naar het toilet te moeten gaan. Omdat er geen toiletten zijn, of omdat ze té smerig zijn om er gebruik van te maken", zegt Vandenbroucke. De slechte sanitaire voorzieningen voor chauffeurs van De Lijn werd jaren geleden al aangekaart. In 2008 maakte De Lijn een studie, gevolgd door een eenmalige investeringimpuls van 1,15 miljoen euro. Er werd toen gezegd dat chauffeurs om de 100 minuten naar het toilet zouden moeten kunnen gaan. Het probleem is echter nog niet van de baan, zo blijkt. (Belga)