Na het noodweer werd donderdagochtend het treinverkeer stilgelegd in het zuiden van het land, grosso modo op en onder de lijn gevormd door de steden Charleroi, Namen en Luik. Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS kondigden vrijdag dan een plan van geleidelijke heropstart aan, waarbij vanaf 19 juli lijnen geleidelijk aan weer vrijgegeven zullen worden. Maandag zullen er weer treinen rijden tussen onder meer Namen en Luik, Namen en Dinant, Namen en Charleroi, en Charleroi en Ottignies. Op 26 juli komen daar onder meer Charleroi-Couvin en Namen-Gembloux bij. Op 2 augustus zou het de beurt zijn aan onder meer de grensoverschrijdende verbinding Luik-Maastricht. De laatste indienststellingen zijn op 30 augustus gepland, met de lijnen Luik-Verviers en Pepinster-Spa, waar de overstromingen enorm veel schade hebben aangericht. Op plaatsen waar de treinen nog niet kunnen rijden, zullen in de mate van het mogelijke vervangbussen worden ingelegd. (Belga)

Na het noodweer werd donderdagochtend het treinverkeer stilgelegd in het zuiden van het land, grosso modo op en onder de lijn gevormd door de steden Charleroi, Namen en Luik. Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS kondigden vrijdag dan een plan van geleidelijke heropstart aan, waarbij vanaf 19 juli lijnen geleidelijk aan weer vrijgegeven zullen worden. Maandag zullen er weer treinen rijden tussen onder meer Namen en Luik, Namen en Dinant, Namen en Charleroi, en Charleroi en Ottignies. Op 26 juli komen daar onder meer Charleroi-Couvin en Namen-Gembloux bij. Op 2 augustus zou het de beurt zijn aan onder meer de grensoverschrijdende verbinding Luik-Maastricht. De laatste indienststellingen zijn op 30 augustus gepland, met de lijnen Luik-Verviers en Pepinster-Spa, waar de overstromingen enorm veel schade hebben aangericht. Op plaatsen waar de treinen nog niet kunnen rijden, zullen in de mate van het mogelijke vervangbussen worden ingelegd. (Belga)