Spoornetbeheerder Infrabel voert sinds zaterdagmorgen belangrijke infrastructuurwerken uit in de Brusselse Noord-Zuidverbinding, de drukste as op het Belgische spoornet. Daardoor stoppen er tot en met maandag geen treinen in Brussel-Centraal en is er een aangepaste dienstregeling van kracht. Grote problemen levert dat volgens NMBS niet op. "De treindiensten verlopen zoals gepland", zegt Bart Crols, woordvoerder van de NMBS. "Het is wel erg druk, maar dat heeft ook te maken met het relatief zonnige weer, waardoor er meer mensen naar de kust reizen. Daarom hebben we om 11 en om 12 uur ook een extra trein ingelegd tussen Brussel-Zuid en Oostende." De infostands en de treinbegeleiders krijgen wel meer vragen te verwerken. "Aan de infostand op Brussel-Zuid zie je bijvoorbeeld wel buitenlandse toeristen, die natuurlijk minder goed op de hoogte zijn. Maar ook daar verloopt alles vlot", aldus Crols. "En de treinbegeleiders krijgen dan weer vragen van mensen die bij het nemen van een alternatieve route wel zeker willen weten of ze op de juiste trein zitten." "Je moet ook niet vergeten dat er voor twee derde van het verkeer helemaal geen gevolgen zijn. Iemand die van Antwerpen naar de kust spoort, zal er bijvoorbeeld niets van merken", besluit Crols nog. (Belga)

Spoornetbeheerder Infrabel voert sinds zaterdagmorgen belangrijke infrastructuurwerken uit in de Brusselse Noord-Zuidverbinding, de drukste as op het Belgische spoornet. Daardoor stoppen er tot en met maandag geen treinen in Brussel-Centraal en is er een aangepaste dienstregeling van kracht. Grote problemen levert dat volgens NMBS niet op. "De treindiensten verlopen zoals gepland", zegt Bart Crols, woordvoerder van de NMBS. "Het is wel erg druk, maar dat heeft ook te maken met het relatief zonnige weer, waardoor er meer mensen naar de kust reizen. Daarom hebben we om 11 en om 12 uur ook een extra trein ingelegd tussen Brussel-Zuid en Oostende." De infostands en de treinbegeleiders krijgen wel meer vragen te verwerken. "Aan de infostand op Brussel-Zuid zie je bijvoorbeeld wel buitenlandse toeristen, die natuurlijk minder goed op de hoogte zijn. Maar ook daar verloopt alles vlot", aldus Crols. "En de treinbegeleiders krijgen dan weer vragen van mensen die bij het nemen van een alternatieve route wel zeker willen weten of ze op de juiste trein zitten." "Je moet ook niet vergeten dat er voor twee derde van het verkeer helemaal geen gevolgen zijn. Iemand die van Antwerpen naar de kust spoort, zal er bijvoorbeeld niets van merken", besluit Crols nog. (Belga)