Het afgelopen decennium werd overigens slechts één stopplaats (Zwankendamme in december 2014) gesloten en liefst 18 bijkomende geopend (Athus, Halanzy, Messancy, Aubange, Evergem, Hergenrath, Diesdelle, Beervelde, Mortsel-Liersesteenweg, Noorderkempen, Simonis, Brussel-West, Beringen, Zonhoven, Hamont, Mouterij, Thurn en Taxis en Arcaden). Van de 33 stationsloketten die de NMBS in 2015 besloot te sluiten moet deze beslissing in 5 gevallen nog worden uitgevoerd. "Het treinaanbod als onderdeel van het aanbod van vervoer moet een essentiële schakel blijven in de mobiliteitsbehoeften van alle burgers. Dit belet niet dat de exploitatie zoveel mogelijk moet worden afgestemd op de vraag alsmede op de noodzaak om dit aanbod zo effectief en zo efficiënt mogelijk te organiseren binnen de financiële middelen die hiertoe ter beschikking worden gesteld", aldus Bellot. (Belga)

Het afgelopen decennium werd overigens slechts één stopplaats (Zwankendamme in december 2014) gesloten en liefst 18 bijkomende geopend (Athus, Halanzy, Messancy, Aubange, Evergem, Hergenrath, Diesdelle, Beervelde, Mortsel-Liersesteenweg, Noorderkempen, Simonis, Brussel-West, Beringen, Zonhoven, Hamont, Mouterij, Thurn en Taxis en Arcaden). Van de 33 stationsloketten die de NMBS in 2015 besloot te sluiten moet deze beslissing in 5 gevallen nog worden uitgevoerd. "Het treinaanbod als onderdeel van het aanbod van vervoer moet een essentiële schakel blijven in de mobiliteitsbehoeften van alle burgers. Dit belet niet dat de exploitatie zoveel mogelijk moet worden afgestemd op de vraag alsmede op de noodzaak om dit aanbod zo effectief en zo efficiënt mogelijk te organiseren binnen de financiële middelen die hiertoe ter beschikking worden gesteld", aldus Bellot. (Belga)