Een nieuw ontwerp is begin 2020 voorgesteld, toen voor een volwaardige overkapping werd gekozen met bescherming bij felle regen en zonnepanelen om energie op te wekken. Het station, naar passagiersaantal het grootste van Vlaanderen, blijft in gebruik tijdens de werken. Die zullen nog duren tot 2027. De perrons worden verhoogd tot 76 centimeter en er komen nieuwe roltrappen en liften. In de kelderverdieping en op het gelijkvloers komen er stallingen voor 17.000 fietsen. Op het gelijkvloers - onder de treinsporen - komen verder een tramstation, publieke voorzieningen en commerciële ruimtes. Om de impact op het treinverkeer zoveel mogelijk te beperken, zullen de werken gefaseerd worden uitgevoerd. Er worden telkens twee sporen uit dienst genomen. Als die opnieuw in gebruik genomen kunnen worden, schuiven de werken op. De werken starten aan de sporen 6 en 7. Aansluitend wordt het perron 7-8 vervolledigd en afgewerkt. De renovatie van Gent-Sint-Pieters kost zowat 600 miljoen euro. (Belga)

Een nieuw ontwerp is begin 2020 voorgesteld, toen voor een volwaardige overkapping werd gekozen met bescherming bij felle regen en zonnepanelen om energie op te wekken. Het station, naar passagiersaantal het grootste van Vlaanderen, blijft in gebruik tijdens de werken. Die zullen nog duren tot 2027. De perrons worden verhoogd tot 76 centimeter en er komen nieuwe roltrappen en liften. In de kelderverdieping en op het gelijkvloers komen er stallingen voor 17.000 fietsen. Op het gelijkvloers - onder de treinsporen - komen verder een tramstation, publieke voorzieningen en commerciële ruimtes. Om de impact op het treinverkeer zoveel mogelijk te beperken, zullen de werken gefaseerd worden uitgevoerd. Er worden telkens twee sporen uit dienst genomen. Als die opnieuw in gebruik genomen kunnen worden, schuiven de werken op. De werken starten aan de sporen 6 en 7. Aansluitend wordt het perron 7-8 vervolledigd en afgewerkt. De renovatie van Gent-Sint-Pieters kost zowat 600 miljoen euro. (Belga)