Volgens GreenCityTrip.nl is de vraag naar een duurzaam alternatief voor vliegreizen groot. En corona heeft de interesse voor slaaptreinen verder aangewakkerd, aldus de onderneming. In Nederland kan de reiziger straks in de avond vertrekken vanuit Breda, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht of Arnhem. De volgende ochtend arriveert de trein op bestemmingen als Praag, Wenen, Venetië, Innsbruck, Verona en Milaan. De reisorganisatie wil met pakketreizen met de trein de concurrentie aangaan met de luchtvaart. Ook in België zijn er volop plannen voor nachttreinen. Onlangs bundelden Moonlight Express en European Sleeper nog de krachten, met geplande nachttreinen vanuit Brussel naar steden als Berlijn en Praag. Inmiddels spoort de "Nightjet" van de Oostenrijkse spoorwegmaatschappij ÖBB vanuit Wenen opnieuw naar Brussel. De Nederlandse spoorwegmaatschappij NS kwam in mei ook al met een nieuwe nachttrein. Die rijdt dagelijks van Amsterdam, via Utrecht en Arnhem naar München, Innsbruck en Wenen. Daarmee werd Nederland weer aangesloten op het Europese netwerk van nachttreinen, na een periode van meer dan vier jaar zonder reguliere internationale slaapverbindingen over het spoor. Mogelijk komt de NS later met meer nieuwe nachttreinen. Bij de aankomst van de eerste Nightjet uit Oostenrijk werd gezegd dat het de ambitie is om later dit jaar ook een nachttrein tussen Nederland en Zürich in te stellen, maar of dit lukt is nog niet zeker. (Belga)

Volgens GreenCityTrip.nl is de vraag naar een duurzaam alternatief voor vliegreizen groot. En corona heeft de interesse voor slaaptreinen verder aangewakkerd, aldus de onderneming. In Nederland kan de reiziger straks in de avond vertrekken vanuit Breda, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht of Arnhem. De volgende ochtend arriveert de trein op bestemmingen als Praag, Wenen, Venetië, Innsbruck, Verona en Milaan. De reisorganisatie wil met pakketreizen met de trein de concurrentie aangaan met de luchtvaart. Ook in België zijn er volop plannen voor nachttreinen. Onlangs bundelden Moonlight Express en European Sleeper nog de krachten, met geplande nachttreinen vanuit Brussel naar steden als Berlijn en Praag. Inmiddels spoort de "Nightjet" van de Oostenrijkse spoorwegmaatschappij ÖBB vanuit Wenen opnieuw naar Brussel. De Nederlandse spoorwegmaatschappij NS kwam in mei ook al met een nieuwe nachttrein. Die rijdt dagelijks van Amsterdam, via Utrecht en Arnhem naar München, Innsbruck en Wenen. Daarmee werd Nederland weer aangesloten op het Europese netwerk van nachttreinen, na een periode van meer dan vier jaar zonder reguliere internationale slaapverbindingen over het spoor. Mogelijk komt de NS later met meer nieuwe nachttreinen. Bij de aankomst van de eerste Nightjet uit Oostenrijk werd gezegd dat het de ambitie is om later dit jaar ook een nachttrein tussen Nederland en Zürich in te stellen, maar of dit lukt is nog niet zeker. (Belga)