De Duitse regering beoogt een betere financiering van het wegennetwerk en wil ook een moderne, veilige en performante verkeersinfrastructuur waarborgen. De uitbreiding van het tolsysteem moet naar schatting tot 2 miljard euro extra in het laatje van de staatskas brengen. De tolverplichting geldt voor vrachtwagens van meer dan 7,5 ton en de betaling gebeurt via het systeem van het bedrijf Toll Collect. Veel vrachtwagens beschikken over een On-Board-Unit (OBU), een in het voertuig aangebrachte zender die de afstand berekent. De OBU verstuurt die informatie naar Toll Collect en de eigenaar van de vrachtwagen ontvangt per e-mail de rekening. Minder frequente gebruikers van het Duitse snelwegennet kunnen ook handmatig betalen. Dat kan via tolterminals of online. (Belga)

De Duitse regering beoogt een betere financiering van het wegennetwerk en wil ook een moderne, veilige en performante verkeersinfrastructuur waarborgen. De uitbreiding van het tolsysteem moet naar schatting tot 2 miljard euro extra in het laatje van de staatskas brengen. De tolverplichting geldt voor vrachtwagens van meer dan 7,5 ton en de betaling gebeurt via het systeem van het bedrijf Toll Collect. Veel vrachtwagens beschikken over een On-Board-Unit (OBU), een in het voertuig aangebrachte zender die de afstand berekent. De OBU verstuurt die informatie naar Toll Collect en de eigenaar van de vrachtwagen ontvangt per e-mail de rekening. Minder frequente gebruikers van het Duitse snelwegennet kunnen ook handmatig betalen. Dat kan via tolterminals of online. (Belga)