Een volledige zone 30 wordt Brussel echter niet. Hoofdwegen zoals tunnels en de belangrijke toegangswegen maken deel uit van de uitzonderingen, waar wel nog 50 of 70 km/u mag gereden worden. De plaatsing van nieuwe verkeersborden werd begin november opgestart en sinds 1 december loopt al een Brusselse en nationale communicatiecampagne om iedereen duidelijk te maken dat 30 kilometer per uur de regel wordt in de hoofdstad. In de Belgische hoofdstad moet er in de komende tien jaar nog stevig verder gewerkt worden om het volledige potentieel van 'Stad 30' te bereiken. Daarvoor zijn 50 wijken aangeduid. "Van de 50 wijken gaan we vijf wijken per jaar aanpakken om de infrastructuur vlot en verkeersveilig in te richten. Bij de ingang van de wijken moet je een soort poorteffect creëren", zegt minister Van den Brandt. (Belga)

Een volledige zone 30 wordt Brussel echter niet. Hoofdwegen zoals tunnels en de belangrijke toegangswegen maken deel uit van de uitzonderingen, waar wel nog 50 of 70 km/u mag gereden worden. De plaatsing van nieuwe verkeersborden werd begin november opgestart en sinds 1 december loopt al een Brusselse en nationale communicatiecampagne om iedereen duidelijk te maken dat 30 kilometer per uur de regel wordt in de hoofdstad. In de Belgische hoofdstad moet er in de komende tien jaar nog stevig verder gewerkt worden om het volledige potentieel van 'Stad 30' te bereiken. Daarvoor zijn 50 wijken aangeduid. "Van de 50 wijken gaan we vijf wijken per jaar aanpakken om de infrastructuur vlot en verkeersveilig in te richten. Bij de ingang van de wijken moet je een soort poorteffect creëren", zegt minister Van den Brandt. (Belga)