Het Brugse Ommeland wil zich de komende jaren verder ontplooien als een toeristische regio. Daarom ontwikkelde provinciebedrijf Westtoer een nieuw strategisch beleidsplan toerisme en recreatie 2021-2027. Het plan draait om vijf kernpunten en verhaallijnen: 'groen van nature, rijk aan verhalen, tijd voor pauze, land aan zee en verrassend gezellig'. Die vijf verhaallijnen moeten aantonen wat het Brugse Ommeland zo uniek maakt. Zo zullen erfgoedverhalen in de kijker worden geplaatst, maar krijgen ook de groene plaatsen in de regio zoals de Zwinstreek en het landschapspark Bulskampveld extra aandacht. Het fiets- en wandelaanbod in de regio wordt vernieuwd en verder verfijnd. Het nieuw beleidsplan bevat ook acht concrete tips voor toeristische ondernemers in de regio. Daaruit leren de ondernemers hoe ze mee de energietransitie kunnen maken, hoe ze duurzame innovatie in hun werking kunnen integreren, en hoe ze de nieuw ontwikkelde verhaallijnen toe kunnen passen in hun eigen onderneming. Naar aanleiding van het nieuwe toeristisch beleidsplan is werk gemaakt van een rebranding. Zo werd ook een nieuwe huisstijl ontwikkeld. (Belga)

Het Brugse Ommeland wil zich de komende jaren verder ontplooien als een toeristische regio. Daarom ontwikkelde provinciebedrijf Westtoer een nieuw strategisch beleidsplan toerisme en recreatie 2021-2027. Het plan draait om vijf kernpunten en verhaallijnen: 'groen van nature, rijk aan verhalen, tijd voor pauze, land aan zee en verrassend gezellig'. Die vijf verhaallijnen moeten aantonen wat het Brugse Ommeland zo uniek maakt. Zo zullen erfgoedverhalen in de kijker worden geplaatst, maar krijgen ook de groene plaatsen in de regio zoals de Zwinstreek en het landschapspark Bulskampveld extra aandacht. Het fiets- en wandelaanbod in de regio wordt vernieuwd en verder verfijnd. Het nieuw beleidsplan bevat ook acht concrete tips voor toeristische ondernemers in de regio. Daaruit leren de ondernemers hoe ze mee de energietransitie kunnen maken, hoe ze duurzame innovatie in hun werking kunnen integreren, en hoe ze de nieuw ontwikkelde verhaallijnen toe kunnen passen in hun eigen onderneming. Naar aanleiding van het nieuwe toeristisch beleidsplan is werk gemaakt van een rebranding. Zo werd ook een nieuwe huisstijl ontwikkeld. (Belga)