De Times-Picayune raakte wereldwijd bekend met haar nietsontziende berichtgeving over de gevolgen van de orkaan Katrina in 2005. De krant kreeg er ook een Pulitzerprijs voor. Maar vanaf de herfst verschijnt de krant alleen nog maar op woensdag, vrijdag en zondag, zo deelde eigenaar Advance Publications vrijdag mee. De beslissing gaat gepaard met een sterkere focus op de nieuwssite nola.com. "De weg naar succes ligt in een organisatie met focus op het digitale, die de prijzenwinnende journalistiek van de Times-Picayune combineert met de sterke van nola.com", luidt het. Drie andere dagbladen die het bedrijf bezit in de staat Alabama, schakelen ook over op het nieuwe ritme. De wijzigingen zullen gepaard gaan met banenverlies. De beslissing is een nieuw teken van de voortdurende crisis op de krantenmarkten wereldwijd. Dagbladen krijgen steeds meer concurrentie van het internet, waar gebruikers vaak gratis nieuwsberichten kunnen consulteren. Steeds meer mensen zien daardoor af van een krantenabonnement. Bekende kranten als de New York Times, Los Angeles Times en Wall Street Journal laten gebruikers tegenwoordig betalen op hun website te raadplegen, maar vele andere spelers durven die stap niet te zetten omdat ze vrezen hun onlinebezoekers te verliezen. (FUL)

De Times-Picayune raakte wereldwijd bekend met haar nietsontziende berichtgeving over de gevolgen van de orkaan Katrina in 2005. De krant kreeg er ook een Pulitzerprijs voor. Maar vanaf de herfst verschijnt de krant alleen nog maar op woensdag, vrijdag en zondag, zo deelde eigenaar Advance Publications vrijdag mee. De beslissing gaat gepaard met een sterkere focus op de nieuwssite nola.com. "De weg naar succes ligt in een organisatie met focus op het digitale, die de prijzenwinnende journalistiek van de Times-Picayune combineert met de sterke van nola.com", luidt het. Drie andere dagbladen die het bedrijf bezit in de staat Alabama, schakelen ook over op het nieuwe ritme. De wijzigingen zullen gepaard gaan met banenverlies. De beslissing is een nieuw teken van de voortdurende crisis op de krantenmarkten wereldwijd. Dagbladen krijgen steeds meer concurrentie van het internet, waar gebruikers vaak gratis nieuwsberichten kunnen consulteren. Steeds meer mensen zien daardoor af van een krantenabonnement. Bekende kranten als de New York Times, Los Angeles Times en Wall Street Journal laten gebruikers tegenwoordig betalen op hun website te raadplegen, maar vele andere spelers durven die stap niet te zetten omdat ze vrezen hun onlinebezoekers te verliezen. (FUL)