Een eerste fase van de werken werd al eerder dit jaar uitgevoerd, met relatief weinig gevolgen voor het verkeer. Toen werden onder meer de vermogenskabels van de tunnel en de contourverlichting rond de ontsnappingskokers vernieuwd. Op 5 augustus start de tweede fase. De Craeybeckxtunnel wordt dan tot 28 augustus telkens 's nachts afgesloten richting Brussel. Van 16 september tot 4 oktober is de rijrichting Antwerpen aan de beurt. Het verkeer zal steeds bovengronds worden omgeleid. Tijdens deze tweede fase krijgen de dynamische signalisatieborden en de sturing van de tunnel (die onder meer de verlichting, ventilatie en veiligheidsvoorzieningen aanstuurt) een opknapbeurt. Er worden ook nieuwe bewakingscamera's geplaatst en zogenaamde 'break in'-faciliteiten die het radiosignaal of zelfs de cd-speler van voertuigen kunnen onderbreken om boodschappen uit te sturen naar weggebruikers bij een ernstig incident in de tunnel. Na de Craeybeckxtunnel zal het Agentschap Wegen en Verkeer ook de andere Vlaamse tunnels aanpakken die aan de strenge Europese veiligheidsnormen moeten voldoen. De Antwerpse Kennedytunnel en de Brusselse Vierarmentunnel komen daarbij eerst aan de beurt. (Belga)

Een eerste fase van de werken werd al eerder dit jaar uitgevoerd, met relatief weinig gevolgen voor het verkeer. Toen werden onder meer de vermogenskabels van de tunnel en de contourverlichting rond de ontsnappingskokers vernieuwd. Op 5 augustus start de tweede fase. De Craeybeckxtunnel wordt dan tot 28 augustus telkens 's nachts afgesloten richting Brussel. Van 16 september tot 4 oktober is de rijrichting Antwerpen aan de beurt. Het verkeer zal steeds bovengronds worden omgeleid. Tijdens deze tweede fase krijgen de dynamische signalisatieborden en de sturing van de tunnel (die onder meer de verlichting, ventilatie en veiligheidsvoorzieningen aanstuurt) een opknapbeurt. Er worden ook nieuwe bewakingscamera's geplaatst en zogenaamde 'break in'-faciliteiten die het radiosignaal of zelfs de cd-speler van voertuigen kunnen onderbreken om boodschappen uit te sturen naar weggebruikers bij een ernstig incident in de tunnel. Na de Craeybeckxtunnel zal het Agentschap Wegen en Verkeer ook de andere Vlaamse tunnels aanpakken die aan de strenge Europese veiligheidsnormen moeten voldoen. De Antwerpse Kennedytunnel en de Brusselse Vierarmentunnel komen daarbij eerst aan de beurt. (Belga)