De krant becijferde dat N-VA tussen 11 en 17 februari 17.181 euro uitgaf aan reclame op Facebook en Instagram. Vlaams Belang spendeerde in die periode 13.658 euro. Ook PVDA was erg actief, met 9.534 euro aan advertenties in het Nederlands en 3.913 euro in het Frans.

De 'traditionele' partijen waren minder aanwezig in dezelfde periode. Groen gaf 2.920 euro uit, maar de andere partijen niet meer dan 1.100 euro. MR en Ecolo waren zelfs niet actief met gesponsorde posts. Ze plaatsten wel reguliere berichten op Facebook en Instagram. Ook PS deed dat.

Het filmpje waarin voorzitter Paul Magnette maandag verklaarde 'zen' te blijven bij het politieke gewoel verzamelde 30.000 views in de Franstalige versie en 45.000 in de Nederlandstalige.

De krant becijferde dat N-VA tussen 11 en 17 februari 17.181 euro uitgaf aan reclame op Facebook en Instagram. Vlaams Belang spendeerde in die periode 13.658 euro. Ook PVDA was erg actief, met 9.534 euro aan advertenties in het Nederlands en 3.913 euro in het Frans. De 'traditionele' partijen waren minder aanwezig in dezelfde periode. Groen gaf 2.920 euro uit, maar de andere partijen niet meer dan 1.100 euro. MR en Ecolo waren zelfs niet actief met gesponsorde posts. Ze plaatsten wel reguliere berichten op Facebook en Instagram. Ook PS deed dat. Het filmpje waarin voorzitter Paul Magnette maandag verklaarde 'zen' te blijven bij het politieke gewoel verzamelde 30.000 views in de Franstalige versie en 45.000 in de Nederlandstalige.