De ingediende plannen van Atelier Kanal, de verzamelnaam voor de architectenbureaus, zijn bovendien open voor het publiek te bezichtigen in het huidige Kanal - Centre Pompidou. Sinds mei 2018 loopt de overgangsperiode Kanal Brut in de voormalige iconische Citroëngarage aan het IJzerplein. In juni 2019 gaat het Kanal - Centre Pompidou een eerste maal dicht en moeten de eerste werken beginnen. In 2020 zal er wel nog een programmatie lopen in de showroom. Nadien, in 2021 en 2022, verhuist Kanal tijdelijk naar andere ruimtes in de stad. Het eindresultaat moet een culturele, toegankelijke en open "stad" in de hoofdstad worden. De gerenoveerde Citroëngarage zal de CIVA Stichting huisvesten, een auditorium, verschillende concert- en expositieruimtes en natuurlijk ook het museum voor moderne en hedendaagse kunsten. Er werden nog enkele nieuwe details bekendgemaakt over de toekomstige bouw van het museum. En die staan ook in het teken van klimaat en energie. "Niet alle tentoonstellingsruimtes zullen volgens de strengste normen geacclimatiseerd worden. We willen dat sommige delen het karakter van de garage blijven uitstralen en geen "white box" in een museum worden. Kanal Brut heeft aangetoond dat we in verschillende omstandigheden kunst kunnen tentoonstellen", aldus Goldstein. Er wordt ook geen publieke parking gebouwd voor het toekomstige museum. (Belga)

De ingediende plannen van Atelier Kanal, de verzamelnaam voor de architectenbureaus, zijn bovendien open voor het publiek te bezichtigen in het huidige Kanal - Centre Pompidou. Sinds mei 2018 loopt de overgangsperiode Kanal Brut in de voormalige iconische Citroëngarage aan het IJzerplein. In juni 2019 gaat het Kanal - Centre Pompidou een eerste maal dicht en moeten de eerste werken beginnen. In 2020 zal er wel nog een programmatie lopen in de showroom. Nadien, in 2021 en 2022, verhuist Kanal tijdelijk naar andere ruimtes in de stad. Het eindresultaat moet een culturele, toegankelijke en open "stad" in de hoofdstad worden. De gerenoveerde Citroëngarage zal de CIVA Stichting huisvesten, een auditorium, verschillende concert- en expositieruimtes en natuurlijk ook het museum voor moderne en hedendaagse kunsten. Er werden nog enkele nieuwe details bekendgemaakt over de toekomstige bouw van het museum. En die staan ook in het teken van klimaat en energie. "Niet alle tentoonstellingsruimtes zullen volgens de strengste normen geacclimatiseerd worden. We willen dat sommige delen het karakter van de garage blijven uitstralen en geen "white box" in een museum worden. Kanal Brut heeft aangetoond dat we in verschillende omstandigheden kunst kunnen tentoonstellen", aldus Goldstein. Er wordt ook geen publieke parking gebouwd voor het toekomstige museum. (Belga)