"De Coronacrisis heeft een enorme impact op onze lokale economie. Het is nu belangrijker dan ooit om te communiceren met de consument om hier samen uit te geraken. Dat kan alleen door merken van eigen bodem te kopen", aldus SBS in een persbericht. De mediagroep schaarde zich eerder al achter het #kooplokaal-initiatief van de Belgische retailers, en introduceert nu ook "Het Belgische Reclameblok" om adverteerders nog meer een hart onder de riem te steken. Vanaf woensdag wordt een paar keer per dag op de drie zenders een duidelijk herkenbaar reclameblok uitgezonden, dat wordt ingeleid door een CEO van een Belgisch merk. In het blok zijn dan telkens verschillende Belgische merken opgenomen. Hoe vaak zo'n blok wordt uitgezonden, hangt af van hoeveel merken geïnteresseerd zijn. Volgens SBS zijn er gesprekken gevoerd met diverse Belgische merken en er kunnen er nog bijkomen. Merken als Spadel (Spa en Bru), Impermo, Overstock Garden, Colruyt en Proximus zullen alvast zeker te zien zijn tijdens de reclameblokken. "Het Belgische reclameblok is geen kwestie van protectionisme. Het is een kwestie van trots en van solidariteit", zegt commercieel directeur van SBS Bart Demeulenaere. "Want als je Belgisch koopt, steun je de Belgische economie en alle Belgische werknemers van die bedrijven. En vandaag is dat meer dan nodig. We zijn fier op de merken van bij ons en willen dat graag ook uitstralen naar onze kijkers." (Belga)

"De Coronacrisis heeft een enorme impact op onze lokale economie. Het is nu belangrijker dan ooit om te communiceren met de consument om hier samen uit te geraken. Dat kan alleen door merken van eigen bodem te kopen", aldus SBS in een persbericht. De mediagroep schaarde zich eerder al achter het #kooplokaal-initiatief van de Belgische retailers, en introduceert nu ook "Het Belgische Reclameblok" om adverteerders nog meer een hart onder de riem te steken. Vanaf woensdag wordt een paar keer per dag op de drie zenders een duidelijk herkenbaar reclameblok uitgezonden, dat wordt ingeleid door een CEO van een Belgisch merk. In het blok zijn dan telkens verschillende Belgische merken opgenomen. Hoe vaak zo'n blok wordt uitgezonden, hangt af van hoeveel merken geïnteresseerd zijn. Volgens SBS zijn er gesprekken gevoerd met diverse Belgische merken en er kunnen er nog bijkomen. Merken als Spadel (Spa en Bru), Impermo, Overstock Garden, Colruyt en Proximus zullen alvast zeker te zien zijn tijdens de reclameblokken. "Het Belgische reclameblok is geen kwestie van protectionisme. Het is een kwestie van trots en van solidariteit", zegt commercieel directeur van SBS Bart Demeulenaere. "Want als je Belgisch koopt, steun je de Belgische economie en alle Belgische werknemers van die bedrijven. En vandaag is dat meer dan nodig. We zijn fier op de merken van bij ons en willen dat graag ook uitstralen naar onze kijkers." (Belga)