De extra M7-toestellen worden nu ingezet op de lijnen 1 en 5 zodat er daar metrostellen kunnen worden vrijgemaakt om de lijnen 2 en 6 te versterken. Vanaf maandag 8 november plant de MIVB de volledige capaciteitsverhoging met 10 procent. De hogere frequentie biedt meer reiscomfort. Dat is waar de MIVB de komende maanden vooral op wil inzetten. Vanaf 2022 krijgen lijnen 2 en 6 dezelfde frequentie als de drukkere lijnen 1 en 5 op het gemeenschappelijk tracé. Tijdens de spitsuren zal er dan om de 2,5 minuut een metro voorbijkomen. Tegen eind 2022 zullen de 22 nieuwe metrostellen zorgen voor 8.000 extra zitplaatsen per uur per richting tijdens de spitsmomenten. (Belga)

De extra M7-toestellen worden nu ingezet op de lijnen 1 en 5 zodat er daar metrostellen kunnen worden vrijgemaakt om de lijnen 2 en 6 te versterken. Vanaf maandag 8 november plant de MIVB de volledige capaciteitsverhoging met 10 procent. De hogere frequentie biedt meer reiscomfort. Dat is waar de MIVB de komende maanden vooral op wil inzetten. Vanaf 2022 krijgen lijnen 2 en 6 dezelfde frequentie als de drukkere lijnen 1 en 5 op het gemeenschappelijk tracé. Tijdens de spitsuren zal er dan om de 2,5 minuut een metro voorbijkomen. Tegen eind 2022 zullen de 22 nieuwe metrostellen zorgen voor 8.000 extra zitplaatsen per uur per richting tijdens de spitsmomenten. (Belga)