Aan de buitenkant oogt de look iets moderner, in vergelijking met de vorige trams "3000" en "4000". Vooral binnenin wordt het verschil gemaakt. Het valt meteen op dat er meer ruimte is doordat de zitindeling veranderd is en er vooral meer staanplaats lijkt te zijn door het gebruik van meer opklapbare stoelen. De zitoppervlakken zijn allemaal gehuld in leder. De houttinten in de tramstellen, gecombineerd met het vele metaal, geven een modern uitzicht. De bredere deuren en de integrale lage vloer maken de TNG toegankelijker, ruimer en comfortabeler. Er is duidelijk rekening gehouden met mensen met een beperkte mobiliteit en gezinnen met kinderwagens. Ledlichten geven aan wanneer je kan in- en uitstappen. "Naast het extra comfort zorgt de komst van deze 90 nieuwe trams, in combinatie met de vervanging van oude trams, voor zo'n 10.000 extra plaatsen op het net", vertelt Brieuc de Meeûs, CEO van de MIVB. In een eerste bestelling worden 90 TNG-trams geleverd, bestaande uit 49 voertuigen van het korte type (32 meter) en 41 lange voertuigen (49 meter). De overeenkomst biedt de mogelijkheid tot 175 trams te bestellen. "Dankzij massale investeringen in de MIVB biedt het de Brusselaars en de bezoekers aan de hoofdstad steeds veiligere en efficiëntere vervoersmogelijkheden", besluit Brussels Mobiliteitsminister Elke Van den Brandt. (Belga)

Aan de buitenkant oogt de look iets moderner, in vergelijking met de vorige trams "3000" en "4000". Vooral binnenin wordt het verschil gemaakt. Het valt meteen op dat er meer ruimte is doordat de zitindeling veranderd is en er vooral meer staanplaats lijkt te zijn door het gebruik van meer opklapbare stoelen. De zitoppervlakken zijn allemaal gehuld in leder. De houttinten in de tramstellen, gecombineerd met het vele metaal, geven een modern uitzicht. De bredere deuren en de integrale lage vloer maken de TNG toegankelijker, ruimer en comfortabeler. Er is duidelijk rekening gehouden met mensen met een beperkte mobiliteit en gezinnen met kinderwagens. Ledlichten geven aan wanneer je kan in- en uitstappen. "Naast het extra comfort zorgt de komst van deze 90 nieuwe trams, in combinatie met de vervanging van oude trams, voor zo'n 10.000 extra plaatsen op het net", vertelt Brieuc de Meeûs, CEO van de MIVB. In een eerste bestelling worden 90 TNG-trams geleverd, bestaande uit 49 voertuigen van het korte type (32 meter) en 41 lange voertuigen (49 meter). De overeenkomst biedt de mogelijkheid tot 175 trams te bestellen. "Dankzij massale investeringen in de MIVB biedt het de Brusselaars en de bezoekers aan de hoofdstad steeds veiligere en efficiëntere vervoersmogelijkheden", besluit Brussels Mobiliteitsminister Elke Van den Brandt. (Belga)