De MIVB ziet de mobiliteitshub als een fysieke versie van haar testapp MoveBrussels. Die spoort zowel multimodaliteit (gebruik van verschillende vervoersmodi tijdens de week) als intermodaliteit (gebruik van verschillende vervoersmodi op eenzelfde traject) aan. Het Albertstation geeft als hub toegang tot drie tramlijnen, vier buslijnen en een Noctislijn. En daarbovenop komt er een bovengrondse zone waar deelsteps en -fietsen altijd beschikbaar zijn, in samenwerking met Dott en Billy Bike. Het station zal ook de toekomstige metrolijn 3 herbergen. "Almaar meer Brusselaars stappen over naar een dienstverlenende mobiliteit. Dankzij de goede samenwerking tussen de MIVB, Brussel Mobiliteit en de gemeente Vorst zal de mobiliteitshub in Albert de vele mobiliteitsoplossingen zichtbaar maken voor wie ze nog niet kent", zegt Elke Van den Brandt, Brussels minister van Mobiliteit. De MIVB startte midden 2020 met het testen van de MoveBrussels-app met een panel van vrijwilligers. Het doel is het mobiliteitsgedrag van de gebruikers te analyseren. "Het is ook de bedoeling om nieuwe testers aan te trekken voor de app," legt Brieuc de Meeûs, CEO van de MIVB, uit. In de toekomst wil de MIVB ook nog hubs installeren in het stadscentrum, aan grote stations en in de rand vlakbij de pendelparkings. (Belga)

De MIVB ziet de mobiliteitshub als een fysieke versie van haar testapp MoveBrussels. Die spoort zowel multimodaliteit (gebruik van verschillende vervoersmodi tijdens de week) als intermodaliteit (gebruik van verschillende vervoersmodi op eenzelfde traject) aan. Het Albertstation geeft als hub toegang tot drie tramlijnen, vier buslijnen en een Noctislijn. En daarbovenop komt er een bovengrondse zone waar deelsteps en -fietsen altijd beschikbaar zijn, in samenwerking met Dott en Billy Bike. Het station zal ook de toekomstige metrolijn 3 herbergen. "Almaar meer Brusselaars stappen over naar een dienstverlenende mobiliteit. Dankzij de goede samenwerking tussen de MIVB, Brussel Mobiliteit en de gemeente Vorst zal de mobiliteitshub in Albert de vele mobiliteitsoplossingen zichtbaar maken voor wie ze nog niet kent", zegt Elke Van den Brandt, Brussels minister van Mobiliteit. De MIVB startte midden 2020 met het testen van de MoveBrussels-app met een panel van vrijwilligers. Het doel is het mobiliteitsgedrag van de gebruikers te analyseren. "Het is ook de bedoeling om nieuwe testers aan te trekken voor de app," legt Brieuc de Meeûs, CEO van de MIVB, uit. In de toekomst wil de MIVB ook nog hubs installeren in het stadscentrum, aan grote stations en in de rand vlakbij de pendelparkings. (Belga)