Amper een maand voor de verkiezingen van 25 mei is het koninklijk besluit nog steeds niet gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad, meldt De Tijd. Brussels Airlines lobbyde volgens de krant zwaar voor de subsidies omdat die nodig zouden zijn om de strijd met Ryanair in Charleroi en andere lagekostenmaatschappijen aan te kunnen. De regering besliste uiteindelijk dat de maatschappijen in Zaventem voor 19 miljoen euro veiligheids- en brandweerkosten niet langer zelf zouden moeten betalen. Die regeling kwam vooral Brussels Airlines ten goede.

Europese bezwaren

Volgens De Tijd heeft de Inspectie van Financiën echter bedenkingen bij de manier waarop de miljoenen uitgedeeld zouden worden. Bovendien is de kans reëel dat de Europese Commissie bezwaren heeft. In dat geval zouden de maatschappijen het geld toch moeten terugstorten. Daar komt ook nog eens bij dat Ryanair intussen zelf actief is op Zaventem. (Belga/TV)

Amper een maand voor de verkiezingen van 25 mei is het koninklijk besluit nog steeds niet gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad, meldt De Tijd. Brussels Airlines lobbyde volgens de krant zwaar voor de subsidies omdat die nodig zouden zijn om de strijd met Ryanair in Charleroi en andere lagekostenmaatschappijen aan te kunnen. De regering besliste uiteindelijk dat de maatschappijen in Zaventem voor 19 miljoen euro veiligheids- en brandweerkosten niet langer zelf zouden moeten betalen. Die regeling kwam vooral Brussels Airlines ten goede. Volgens De Tijd heeft de Inspectie van Financiën echter bedenkingen bij de manier waarop de miljoenen uitgedeeld zouden worden. Bovendien is de kans reëel dat de Europese Commissie bezwaren heeft. In dat geval zouden de maatschappijen het geld toch moeten terugstorten. Daar komt ook nog eens bij dat Ryanair intussen zelf actief is op Zaventem. (Belga/TV)