Uit de vierjaarlijkse TIMSS-studie blijkt dat de score voor wiskunde en wetenschappen van de leerlingen in het vierde leerjaar daalt. Internationaal staan ze voor wiskunde nog op de 17de plaats, voor wetenschappen op de 35ste. "Als er meer studenten voor wiskunde kiezen, zullen er ook meer leerkrachten met het vereiste bekwaamheidsbewijs in het secundair onderwijs lesgeven", reageert De Gucht. "Als meer leerlingen vervolgens les krijgen van gedreven mensen, van wie ze zien dat ze, na een opleiding wiskunde, ervoor kiezen om voor de klas te gaan staan, dan kan dat hen triggeren om zelf ook die keuze te maken. De lerarenopleiding lager onderwijs moeten we trouwens versterken met wiskundige vorming." (Belga)

Uit de vierjaarlijkse TIMSS-studie blijkt dat de score voor wiskunde en wetenschappen van de leerlingen in het vierde leerjaar daalt. Internationaal staan ze voor wiskunde nog op de 17de plaats, voor wetenschappen op de 35ste. "Als er meer studenten voor wiskunde kiezen, zullen er ook meer leerkrachten met het vereiste bekwaamheidsbewijs in het secundair onderwijs lesgeven", reageert De Gucht. "Als meer leerlingen vervolgens les krijgen van gedreven mensen, van wie ze zien dat ze, na een opleiding wiskunde, ervoor kiezen om voor de klas te gaan staan, dan kan dat hen triggeren om zelf ook die keuze te maken. De lerarenopleiding lager onderwijs moeten we trouwens versterken met wiskundige vorming." (Belga)