Na de aanslagen investeerden de vijf Vlaamse provincies met de vzw Logeren in Vlaanderen 250.000 euro om vakantie in eigen land te stimuleren via een promocampagne en toeristische ondernemers te ondersteunen. In Antwerpen lijkt dat te hebben gewerkt. "Binnenlandse vakantiegangers in onze verschillende regio's hebben de terugval in Antwerpen en Mechelen meer dan gecompenseerd", zegt gedeputeerde voor Toerisme Bruno Peeters (N-VA). "Dat is een belangrijk signaal om mensen te blijven overtuigen om ook in eigen land van een vakantie of een weekendje weg te genieten." Dit jaar willen de provincies hun initiatief herhalen en verhogen ze het budget nog tot 400.000 euro. De nieuwe campagne omvat het gratis magazine "In Vlaanderen" op 700.000 exemplaren, 30 promovideo's die via sociale media verspreid worden en 30 online reportages. "We reiken de Vlaming concrete suggesties aan voor een deugddoende trip in onze regio's en kunststeden", zegt Peeters. (Belga)

Na de aanslagen investeerden de vijf Vlaamse provincies met de vzw Logeren in Vlaanderen 250.000 euro om vakantie in eigen land te stimuleren via een promocampagne en toeristische ondernemers te ondersteunen. In Antwerpen lijkt dat te hebben gewerkt. "Binnenlandse vakantiegangers in onze verschillende regio's hebben de terugval in Antwerpen en Mechelen meer dan gecompenseerd", zegt gedeputeerde voor Toerisme Bruno Peeters (N-VA). "Dat is een belangrijk signaal om mensen te blijven overtuigen om ook in eigen land van een vakantie of een weekendje weg te genieten." Dit jaar willen de provincies hun initiatief herhalen en verhogen ze het budget nog tot 400.000 euro. De nieuwe campagne omvat het gratis magazine "In Vlaanderen" op 700.000 exemplaren, 30 promovideo's die via sociale media verspreid worden en 30 online reportages. "We reiken de Vlaming concrete suggesties aan voor een deugddoende trip in onze regio's en kunststeden", zegt Peeters. (Belga)