Test Aankoop stelt vast dat er nog heel wat luchtvaartmaatschappijen zijn die weigeren om geannuleerde vluchten terug te betalen. Ook de vouchers, die reizigers krijgen ter compensatie, laten vaak te lang op zich wachten. "De wetgeving is nochtans duidelijk en moet dus correct worden toegepast door de luchtvaartmaatschappijen", aldus Test Aankoop. De consumentenorganisatie ontvangt sinds kort ook klachten over spotgoedkope aanbiedingen, die vervolgens direct worden geannuleerd. Andere vluchten naar dezelfde bestemming worden vervolgens tegen veel hogere prijzen aangeboden. De luchtvaartmaatschappijen bieden een voucher aan om consumenten tegemoet te komen, maar voldoen zo niet aan hun verplichting tot onmiddellijke terugbetaling of het voorstellen van een alternatieve vlucht zonder extra kosten, klinkt het bij Test Aankoop. "Wij zullen niet aarzelen om de nodige acties te ondernemen, zoals een vordering tot staking, om een einde te maken aan deze praktijken", aldus Simon November van Test Aankoop. (Belga)
nieuws
Meer klachten over luchtvaartmaatschappijen bij Test Aankoop
(Belga) Sinds het begin van de coronacrisis heeft Test Aankoop 30 procent meer klachten over reizen en luchtvaart gekregen. Dat meldt de consumentenorganisatie vrijdag in een persbericht. De meeste klachten zijn aan het adres van Ryanair, gevolgd door TUI en Brussels Airlines.

Test Aankoop stelt vast dat er nog heel wat luchtvaartmaatschappijen zijn die weigeren om geannuleerde vluchten terug te betalen. Ook de vouchers, die reizigers krijgen ter compensatie, laten vaak te lang op zich wachten. "De wetgeving is nochtans duidelijk en moet dus correct worden toegepast door de luchtvaartmaatschappijen", aldus Test Aankoop. De consumentenorganisatie ontvangt sinds kort ook klachten over spotgoedkope aanbiedingen, die vervolgens direct worden geannuleerd. Andere vluchten naar dezelfde bestemming worden vervolgens tegen veel hogere prijzen aangeboden. De luchtvaartmaatschappijen bieden een voucher aan om consumenten tegemoet te komen, maar voldoen zo niet aan hun verplichting tot onmiddellijke terugbetaling of het voorstellen van een alternatieve vlucht zonder extra kosten, klinkt het bij Test Aankoop. "Wij zullen niet aarzelen om de nodige acties te ondernemen, zoals een vordering tot staking, om een einde te maken aan deze praktijken", aldus Simon November van Test Aankoop. (Belga)